هشتاد سالگی «موپار» در سال ۲۰۱۷

هشتاد سالگی «موپار» در سال ۲۰۱۷

سال ۲۰۱۷ میلادی، هشتادمین سالی است که از تولد «موپار» می‌گذرد و این برند، یک سری برنامه‌های خاص به همین مناسبت درنظر گرفته است.

برنامه‌هایی که برای تمام طول سال جاری پیش‌بینی شده‌اند. آغاز این برنامه‌ها، یک نمایش گسترده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت است و سپس نوبت به نسخه‌های خاص وسایل نقلیه می‌رسد. همچنین قرار است که قطعات پرفورمنس بیشتری در موتورهای محصولات «فیات کرایسلر اتومبیل» استفاده شود.

در گذشته‌ای بسیار دور، سال ۱۹۳۷، «موپار» برندی بود که در ابتدا برای عنوان محصولات ضدّ یخ به کار برده می‌شد. این ضدّیخ‌ها در کمپانی‌هایی مانند پلی‌موث، دی‌سوتو، کرایسلر، ایمپریال و داج مورد استفاده قرار می‌گرفت.

کلمه موپار (MoPar) ترکیبی از عبارت “Motor Parts” به معنای قطعات موتور است. این برند هم‌اکنون به خاطر مدل‌های پرفورمسن و عضلانی خود مشهور است؛ خودروهایی که در سال‌های دهه ۱۹۶۰ میلادی بسیار محبوب بودند. موپار حال تبدیل به یک غول قطعات و خدمات خودرو در سطح جهانی تبدیل شده که بیش از نیم میلیون قطعه را برای وسایل نقلیه فیات کرایسلر ارائه می‌کند. پی‌یِترو گورلی‌یِر (Pietro Gorlier) رئیس قطعات و سرویس موپار در این زمینه می‌گوید:

برند موپار همچنان موقعیت بی‌نظیر خود را در دنیای اتومبیل حفظ کرده است. شهرت و اعتبار این برند، دامنه خدمات و میزان علاقه هواداران با هیچ مرکز سرویس و قطعات دیگری در صنعت قابل‌مقایسه نیست. برند موپار که حیات خود را از یک نام ساده برای محصولات ضدّ یخ شروع کرده، اینک در بیش از ۱۵۰ بازار جهان، قطعات، سرویس و خدمات ویژه برای مشتریان عرضه می‌کند.

البته موپار در کنار ضدّ یخ، در سال‌های جنگ‌ جهانی دوم در دهه ۱۹۴۰ میلادی به تولید رادیو و تجهیزات نظامی نیز می‌پرداخت. سپس نوبت به قطعات با عملکرد بالا برای پیشرانه اتومبیل‌های مسابقه در سال‌های دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ رسیده و اکنون نیز یک سری تولید محدود از خودروها و کیت‌های ویژه «موپار» برای موتورها  ارائه می‌دهد.

نظرات

آخرین ویدئو ها