بررسی فورد فوکوس اکوبوست 2016

بررسی فورد فوکوس اکوبوست 2016

گاراژ ماشینها - در بررسی امروز میزبان فورد فوکوس اکوبوست 2016 خواهیم بود تا با قابلیت های این هاچبک آمریکایی مطلع شویم. با ما همراه باشید

گاراژ ماشینها - فورد انواع مختلفی از پیشرانه‌های اکوبوست خود را روی خودروهای جمع‌وجورش استفاده کرده اما خودروی موردبحث ما فوکوس RS از رالی الهام گرفته و فوکوس ST حاضر در پیست نیست. درحالی‌که دو نسخه‌ی توربوی ذکر شده فقط درباره‌ی سرعت تمرکز کرده‌اند، این خودرویی که ما تست کرده‌ایم دقیقاً نقطه‌ی مقابل است. با پیشرانه‌ای 3 سیلندر، نیاز دارید که آرام و پایدار باشید و اگر با این خودرو در شرایط ذکر شده رانندگی کنید، فوکوس با مصرف سوخت کم قدردان شما خواهد بود.

2016 Ford Focus EcoBoost

فورد و EPA می‌گویند که پیشرانه‌ی 1 لیتری اکوبوست مصرف سوخت 6.7 لیتری دارد. این خودرو شاید به اندازه‌ی فوکوس RS و ST هیجان‌انگیز نباشد اما برای برخی افراد، کم‌مصرف بودن می‌تواند راهی خوب و شایسته تلقی شود. این پیشرانه که اولین بار در آمریکا روی فیستا سوار شده دارای قدرت 123 اسب بخاری و گشتاور 170 نیوتون متری است و گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک یا دستی متصل است. نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی در سیکل ترکیبی مصرف سوخت 6.7 لیتری دارند اما مصرف سوخت مدل‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر است. سیستم اتوماتیک استارت/استاپ نیز به بهبود مصرف سوخت کمک می‌کند. در آمریکا، تنها نمونه‌های سدان با این پیشرانه در دسترس هستند درحالی‌که کانادایی‌ها هر دو فرم هاچبک و سدان را می‌توانند انتخاب کنند.

2016 Ford Focus EcoBoost

در دورهای میانی خودرو کاملاً پاسخگو ظاهر می‌شود و در سرعت‌های متوسط به‌طور شگفت‌انگیزی رانندگی هیجان‌انگیزی دارد. با افزایش سرعت و ورود به بزرگراه‌ها خواهان قدرت بیشتری می‌شوید و این قدرت به زودی فراهم می‌شود. البته رانندگی پرفشار هزینه‌ی خود را دارد و آن هم مصرف بیشتر سوخت است. این پیشرانه‌ی 1 لیتری اکوبوست نیاز دارد تا کمی آهسته‌تر با آن برخورد کنید.

2016 Ford Focus EcoBoost

علیرغم نیاز این خودرو به رانندگی آرام و خونسردانه، فوکوس 1 لیتری کاملاً هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. فرمان خودرو کاملاً تیز و بالانس شده احساس می‌شود و حس اعتمادبه‌نفس را به راننده اعطا می‌کند. فوکوس همیشه یکی از بهترین هندلینگ ها را در کلاس خود داشته و حتی با این پیشرانه، هنوز هم کار درست است. پیشرانه‌ی اکوبوست کوچک وزن خودرو را کاهش داده و باعث فرز و چابک شدن این خودرو شده است حتی اگر به‌طور ویژه سریع نباشد.

2016 Ford Focus EcoBoost

نمای بیرونی و کابین خودرو امسال تغییر رادیکالی‌ای نداشته است. به لطف سپر جدید و LED های روز روشن، خودرو از نمای کهنه دوری جسته است. کابین خودرو نیز با بهره‌گیری از سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 3 و پورت‌های USB به روز شده است. خودروهای حاضر در تست دارای صندلی ها و غربیلک فرمان گرم شونده است که سخاوت فورد در باز گذاشتن دست خریداران برای شخصی‌سازی خودروها فارغ از قوای محرکه را نشان می‌دهد. مدل SE اکوبوست دارای رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، دیسک‌های ترمز عقب، جلوپنجره‌ی مشکی و مه شکن‌های جلو است.

2016 Ford Focus EcoBoost

در ایالات‌متحده، فوکوس سدان مجهز به پیشرانه‌ی اکوبوست قیمت آغازی 20760 دلاری دارد و مدل اتوماتیک SE اکوبوست بهای 22255 دلاری را طلب می‌کند. موارد ذکر شده معامله‌ی بدی به نظر نمی‌رسند اما برخی مسائل نیز وجود دارد. برای تازه‌کاران، دست‌یابی به مصرف سوخت ادعایی آسان نیست و نیازمند برخی عادات رانندگی غیرواقعی است. به علاوه، فوکوس با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری نیز در دسترس است که نه‌تنها قدرتمندتر از مدل اکوبوست بوده بلکه مصرف سوخت 5.9 لیتری نیز دارد.

2016 Ford Focus EcoBoost

این دلیل به تنهایی باعث می‌شود که فوکوس مجهز به پیشرانه‌ی اکوبوست ارزش پرداختی شما را نداشته باشد مگر اینکه بخواهید مالک پیشرانه‌ی 3 سیلندر توربوی جدیدی باشید. این حقیقت را نیز باید گفت که در آمریکا، هزینه‌های پیشرانه کمی بیشتر از نسخه‌ی پایه است. اگر می‌خواهید فوکوس اکوبوست را خریداری کنید، بهتر است نگاهی به مدل‌های ST یا RS و یا حتی مدل تنفس طبیعی دیگری بیندازید.

2016 Ford Focus EcoBoost

نقاط قوت: پیشرانه‌ی پاسخگو، دینامیک رانندگی، نمای ظاهری خوب

نقاط قوت: کند بودن، دست‌یابی سخت به مصرف سوخت اعلامی، نسخه‌ی 2 لیتری سریع‌تر بوده و رانندگی آسانی دارد

مشخصات فورد فوکوس

پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری
قدرت/گشتاور: 123 اسب بخار/170 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی یا اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتری در هر صد کیلومتر): 7.8/5.6/6.7 (نمونه ی دستی)
قیمت آغازی: 20760 دلار

سایت فورد آمریکا

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز سهمیه بندی بنزین جدی است
در پی مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان و اصرار دولت بر تغییر قیمت، پیشنهاد سهمیه بندی بنزین و فروش دونرخی آن در سال آینده با تأکید رئیس مجلس، مطرح شده است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پراید و تیبا، هفته‌ی آینده تعیین تکلیف می‌شوند
زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و زمان اجرایی شدن قرارداد با شرکای خارجی سؤالاتی بود که روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از مدیرعامل سایپا پرسیده شد.
بیشتر بخوانید
اخبار روز نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی الزامی نیست
یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری تهران از عدم لزوم ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت و اعلام کرد انتقال در راهنمایی و رانندگی با کارت سبز خودرو کافی است و این کارت به‌عنوان سند رسمی خودرو شناخته می‌شود.
بیشتر بخوانید
طراحی و رندر آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده
یک طراح و هنرمند صنعتی، طرحی مفهومی با نام ابرخودروی لامبورگینی آپیس منتشر کرده که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز سرمایه‌گذاری سنگین بی‌ ام‌ و در تولید باتری و پیشرانه برقی
گروه خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرد، ۲۳۷ میلیون دلار به سرمایه‌گذاری خود در زمینه ساخت مرکز تخصصی سلول‌های باتری در مونیخ آلمان، اضافه می‌کند.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پشت فرمان بی ام و M5 در سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت
اعضای گروه اتوتاپ در یک ویدئوی دیدنی، به‌تازگی خودروی بی‌ام‌و M5 F10 تقویت شده را در بزرگ‌راه‌های آلمان مورد تست قرار داده و توانسته‌اند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.
بیشتر بخوانید