بررسی کامل تویوتا روفور هیبریدی 2WD

بررسی کامل تویوتا روفور هیبریدی 2WD

گاراژ ماشینها - امروز قصد داریم به سراغ تویوتا روفور هیبریدی 2WD رفته تا با امکانات و تجهیزات این کراس اوور زیبا آشنا شویم. با بررسی کامل تویوتا روفور هیبریدی همراه ما باشید

گاراژ ماشینها - تقریباً جای شگفتی است که تویوتا خیلی دیرهنگام نسخه‌ی هیبریدی راو4 را معرفی نموده مخصوصاً اگر ببینیم که این برند تاریخچه‌ای دور و دراز در ساخت خودروهایی با قوای محرکه‌ی هیبریدی دارد. چندین سال پیش راو4 هیبرید بازار را در چنگ خود داشت. هم‌اکنون شاسی بلندهای هیبریدی هوشمندانه‌ای در بازار حضور دارند که مصرف سوخت احساس‌برانگیز و محدوده‌ی حرکتی مناسبی را ارائه می‌کنند.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

ما اوایل امسال نسخه‌ی چهار چرخ محرک راو4 هیبرید را تست کردیم اما با توجه به تلاش تویوتا برای هر چه کم‌مصرف‌تر کردن این خودرو و برخی دلایل دیگر این شرکت نسخه‌ی تک دیفرانسیل این خودرو را ارائه کرده است. به نظر می‌رسد که این حرکتی مناسب است. حداقل تئوری همین است.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

در اکثر شاسی بلندها حذف کردن دو چرخ محرک به صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف سوخت منجر می‌شود. راو4 هیبرید متفاوت است زیرا تویوتا بجای میل‌لنگ معمولی در چرخ‌های عقب مدل دو دیفرانسیل از پیشرانه‌های الکتریکی در اکسل استفاده کرده است. این عمل بدین معنی است که راندمان خودرو تنها اندکی بهبود یافته است: مصرف سوخت از 5.1 به 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده و آلایندگی خودرو نیز از 118 به 155 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر کاهش یافته است.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

از نظر کارایی در راو4 هیبریدی تک دیفرانسیل پیشرانه‌ی 2.5 لیتری بنزینی به گیربکس CVT متصل شده و باتری‌ها نیز از تکنولوژی قدیمی نیکل-فلز استفاده می‌کنند. اجازه ندهید که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 8.4 ثانیه‌ای این خودرو شما را گول بزند. در واقعیت، برخلاف پرفورمنس برجسته‌ی راو4 در شهر، این خودرو هیچ جایی به اندازه‌ی اعداد پیشنهادی سریع احساس نمی‌شود مخصوصاً وقتی با خودرو در بزرگراه حرکت می‌کنید.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

تویوتا ادعا می‌کند که آخرین نسخه‌ی راو4 آرام‌تر از قبل است زیرا قوای محرکه و ایزوله‌ی صدای خودرو بهبود یافته است اما صدای پیشرانه و ناله‌های واحد الکتریکی در سرعت‌های پایین بیشتر از پریوس جدید است.البته افراد کمی این گونه خودروها را برای رانندگی‌های سریع و هیجانی می‌خرند و فرمان مبهم، ترمزهای ناسازگار و وزن خالص نزدیک 1.8 تنی به سرعت هرگونه هیجانی را نفی می‌کنند. حداقل قوای محرکه به‌صورت نامحسوس بین دو واحد بنزینی و الکتریکی تغییر می‌کند و برای حدود 1.6 کیلومتر و تا سرعت 65 کیلومتر در ساعت می‌تواند تنها با حالت الکتریکی راو4 را به جلو براند.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

در سیکل ترکیبی ما به مصرف سوخت حدود 7 لیتری دست پیدا کردیم که قابل‌قبول است اما بهتر از نمونه‌ای دیزلی نیست. سواری خودرو نیز ناامیدکننده بوده و در مقایسه با راو4 دیزلی معمولی لرزش‌های بیشتری به کابین راه می‌یابد. البته نقاط قوتی نیز وجود دارند. راو4 هیبرید تک دیفرانسیل تنها با تریم سطح پایه‌ی بیزنس ادیشن در دسترس است که این خودرو را ارزان‌تر از مدل دو دیفرانسیل اکسل می‌سازد. جالب آنکه این خودرو با تجهیزات استانداردی چون سیستم ناوبری، چراغ‌های جلوی LED، درب پشتی برقی و ورود استارت بدون کلید عرضه می‌شود.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

کمی از فضای صندوق به خاطر مجموعه‌ی باتری‌ها از دست رفته اما در باقی موارد کابین خودرو جادار است. ظرفیت یدک کشی خودرو نیز بسیار کاهش یافته است. نسخه‌ی هیبریدی چهار چرخ محرک می‌تواند حداکثر ظرفیت 1605 کیلوگرمی داشته باشد اما مدل تک دیفرانسیل تنها قادر به کشیدن 800 کیلوگرم بار است.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

تویوتا راو4 هیبرید مناسب افرادی است که نسخه‌های دیزلی را نمی‌خواهند اما به دنبال شاسی‌بلندی با قوای محرکه‌ی ثابت شده و مطمئن هستند. البته در سایر جنبه‌ها تویوتا قافیه را باخته است. در بحث سواری و هندلینگ، پرفورمنس، طراحی و حتی مصرف سوخت، راو4 بنزینی-الکتریکی مدلی برجسته برای کمپانی‌ای که معمولاً خودروهای هیبریدی را خیلی جدی می‌گیرد نیست. جالب اینجاست که مدل‌های هیریدی راو4 تنها حدود 2 هزار دلار گران‌تر از نسخه‌های مشابه بنزینی خود هستند و درصورت واردات به ایران، با توجه به معافیت 40 درصدی عوارض، بهایی به مراتب کمتر از نمونه‌های بنزینی خواهند داشت.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

مشخصات تویوتا راو4 هیبرید 2WD

قیمت پایه: 28,370 دلار
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
قدرت: 195 اسب بخار
گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر

سایت شرکت تویوتا ژاپن

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز پژو 301 تا پایان امسال تولید خواهد شد
گاراژ ماشینها - هاشم یکه زارع، مدیر عامل شرکت ایران خودرو: تا پایان امسال تولید خودروی پژو 301 در این شرکت آغاز می‌شود.
بیشتر بخوانید
بررسی خودرو بررسی کامل BMW 340i GT مدل 2016
گاراژ ماشینها - اکنون نوبت به بررسی خودروی زیبای آلمانی؛BMW 340i GT مدل 2016 رسیده است. خودرویی فیس لیفت شده که تابحال حدود 150 هزار دستگاه از آن فروش رفته است
بیشتر بخوانید
اطلاعیه فروش فروش تیوولی مدل 2017 آغاز شد
گاراژ ماشینها - شرکت رامک خودرو نماینده سانگ یانگ در ایران، فروش اعتباری خودروی سانگ یانگ تیوولی مدل 2017 را آغاز کرد
بیشتر بخوانید
اخبار روز اکسنت تولید داخل دو‌هفته دیگر رونمایی و پیش‌فروش می‌شود
شرکت کرمان موتور از رونمایی و پیش‌فروش هیوندای اکسنت تولید داخل تا دو هفته دیگر خبر داد. بدین ترتیب تحویل آن در مهر و آبان‌ماه انجام می‌شود
بیشتر بخوانید
اخبار روز سایپا با کیاموتورز مذاکره میکند
گاراژ ماشینها - مدیرعامل سایپا اعلام کرد: با کیا موتورز روابط خوبی داریم اما برای ورود محصولات جدید این شرکت به کشور هم در حال مذاکره هستیم
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت لکسوس وارداتی چند است؟
آنچه در زیر آمده قیمت انواع لکسوس وارداتی موجود در کشور است. رنج قیمت این خودروهای لوکس از 207 میلیون شروع و تا 550 میلیون هم میرسد
بیشتر بخوانید