بررسی کامل تویوتا روفور هیبریدی 2WD

بررسی کامل تویوتا روفور هیبریدی 2WD

گاراژ ماشینها - امروز قصد داریم به سراغ تویوتا روفور هیبریدی 2WD رفته تا با امکانات و تجهیزات این کراس اوور زیبا آشنا شویم. با بررسی کامل تویوتا روفور هیبریدی همراه ما باشید

گاراژ ماشینها - تقریباً جای شگفتی است که تویوتا خیلی دیرهنگام نسخه‌ی هیبریدی راو4 را معرفی نموده مخصوصاً اگر ببینیم که این برند تاریخچه‌ای دور و دراز در ساخت خودروهایی با قوای محرکه‌ی هیبریدی دارد. چندین سال پیش راو4 هیبرید بازار را در چنگ خود داشت. هم‌اکنون شاسی بلندهای هیبریدی هوشمندانه‌ای در بازار حضور دارند که مصرف سوخت احساس‌برانگیز و محدوده‌ی حرکتی مناسبی را ارائه می‌کنند.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

ما اوایل امسال نسخه‌ی چهار چرخ محرک راو4 هیبرید را تست کردیم اما با توجه به تلاش تویوتا برای هر چه کم‌مصرف‌تر کردن این خودرو و برخی دلایل دیگر این شرکت نسخه‌ی تک دیفرانسیل این خودرو را ارائه کرده است. به نظر می‌رسد که این حرکتی مناسب است. حداقل تئوری همین است.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

در اکثر شاسی بلندها حذف کردن دو چرخ محرک به صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف سوخت منجر می‌شود. راو4 هیبرید متفاوت است زیرا تویوتا بجای میل‌لنگ معمولی در چرخ‌های عقب مدل دو دیفرانسیل از پیشرانه‌های الکتریکی در اکسل استفاده کرده است. این عمل بدین معنی است که راندمان خودرو تنها اندکی بهبود یافته است: مصرف سوخت از 5.1 به 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده و آلایندگی خودرو نیز از 118 به 155 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر کاهش یافته است.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

از نظر کارایی در راو4 هیبریدی تک دیفرانسیل پیشرانه‌ی 2.5 لیتری بنزینی به گیربکس CVT متصل شده و باتری‌ها نیز از تکنولوژی قدیمی نیکل-فلز استفاده می‌کنند. اجازه ندهید که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 8.4 ثانیه‌ای این خودرو شما را گول بزند. در واقعیت، برخلاف پرفورمنس برجسته‌ی راو4 در شهر، این خودرو هیچ جایی به اندازه‌ی اعداد پیشنهادی سریع احساس نمی‌شود مخصوصاً وقتی با خودرو در بزرگراه حرکت می‌کنید.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

تویوتا ادعا می‌کند که آخرین نسخه‌ی راو4 آرام‌تر از قبل است زیرا قوای محرکه و ایزوله‌ی صدای خودرو بهبود یافته است اما صدای پیشرانه و ناله‌های واحد الکتریکی در سرعت‌های پایین بیشتر از پریوس جدید است.البته افراد کمی این گونه خودروها را برای رانندگی‌های سریع و هیجانی می‌خرند و فرمان مبهم، ترمزهای ناسازگار و وزن خالص نزدیک 1.8 تنی به سرعت هرگونه هیجانی را نفی می‌کنند. حداقل قوای محرکه به‌صورت نامحسوس بین دو واحد بنزینی و الکتریکی تغییر می‌کند و برای حدود 1.6 کیلومتر و تا سرعت 65 کیلومتر در ساعت می‌تواند تنها با حالت الکتریکی راو4 را به جلو براند.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

در سیکل ترکیبی ما به مصرف سوخت حدود 7 لیتری دست پیدا کردیم که قابل‌قبول است اما بهتر از نمونه‌ای دیزلی نیست. سواری خودرو نیز ناامیدکننده بوده و در مقایسه با راو4 دیزلی معمولی لرزش‌های بیشتری به کابین راه می‌یابد. البته نقاط قوتی نیز وجود دارند. راو4 هیبرید تک دیفرانسیل تنها با تریم سطح پایه‌ی بیزنس ادیشن در دسترس است که این خودرو را ارزان‌تر از مدل دو دیفرانسیل اکسل می‌سازد. جالب آنکه این خودرو با تجهیزات استانداردی چون سیستم ناوبری، چراغ‌های جلوی LED، درب پشتی برقی و ورود استارت بدون کلید عرضه می‌شود.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

کمی از فضای صندوق به خاطر مجموعه‌ی باتری‌ها از دست رفته اما در باقی موارد کابین خودرو جادار است. ظرفیت یدک کشی خودرو نیز بسیار کاهش یافته است. نسخه‌ی هیبریدی چهار چرخ محرک می‌تواند حداکثر ظرفیت 1605 کیلوگرمی داشته باشد اما مدل تک دیفرانسیل تنها قادر به کشیدن 800 کیلوگرم بار است.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

تویوتا راو4 هیبرید مناسب افرادی است که نسخه‌های دیزلی را نمی‌خواهند اما به دنبال شاسی‌بلندی با قوای محرکه‌ی ثابت شده و مطمئن هستند. البته در سایر جنبه‌ها تویوتا قافیه را باخته است. در بحث سواری و هندلینگ، پرفورمنس، طراحی و حتی مصرف سوخت، راو4 بنزینی-الکتریکی مدلی برجسته برای کمپانی‌ای که معمولاً خودروهای هیبریدی را خیلی جدی می‌گیرد نیست. جالب اینجاست که مدل‌های هیریدی راو4 تنها حدود 2 هزار دلار گران‌تر از نسخه‌های مشابه بنزینی خود هستند و درصورت واردات به ایران، با توجه به معافیت 40 درصدی عوارض، بهایی به مراتب کمتر از نمونه‌های بنزینی خواهند داشت.

تویوتا راوفور هیبرید 2016

مشخصات تویوتا راو4 هیبرید 2WD

قیمت پایه: 28,370 دلار
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی به همراه پیشرانه الکتریکی
قدرت: 195 اسب بخار
گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر

سایت شرکت تویوتا ژاپن

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز سهمیه بندی بنزین جدی است
در پی مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان و اصرار دولت بر تغییر قیمت، پیشنهاد سهمیه بندی بنزین و فروش دونرخی آن در سال آینده با تأکید رئیس مجلس، مطرح شده است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پراید و تیبا، هفته‌ی آینده تعیین تکلیف می‌شوند
زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و زمان اجرایی شدن قرارداد با شرکای خارجی سؤالاتی بود که روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از مدیرعامل سایپا پرسیده شد.
بیشتر بخوانید
اخبار روز نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی الزامی نیست
یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری تهران از عدم لزوم ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت و اعلام کرد انتقال در راهنمایی و رانندگی با کارت سبز خودرو کافی است و این کارت به‌عنوان سند رسمی خودرو شناخته می‌شود.
بیشتر بخوانید
طراحی و رندر آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده
یک طراح و هنرمند صنعتی، طرحی مفهومی با نام ابرخودروی لامبورگینی آپیس منتشر کرده که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز سرمایه‌گذاری سنگین بی‌ ام‌ و در تولید باتری و پیشرانه برقی
گروه خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرد، ۲۳۷ میلیون دلار به سرمایه‌گذاری خود در زمینه ساخت مرکز تخصصی سلول‌های باتری در مونیخ آلمان، اضافه می‌کند.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پشت فرمان بی ام و M5 در سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت
اعضای گروه اتوتاپ در یک ویدئوی دیدنی، به‌تازگی خودروی بی‌ام‌و M5 F10 تقویت شده را در بزرگ‌راه‌های آلمان مورد تست قرار داده و توانسته‌اند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.
بیشتر بخوانید