بررسی داچیا لوگان MCV استپ وی 2017

بررسی داچیا لوگان MCV استپ وی 2017

گاراژ ماشینها - داچیا لوگان MCV استپ وی 2017 جدید؛ خودرویی با ظاهر متفاوت و زیبا که از کشور رومانی پا به بازار های جهانی گذاشته است. با بررسی این خودرو با ما همراه باشید

شهرت داچیا برای ساخت خودروهایی با هزینه پایین به خوبی به گوش همگان رسیده و به این برند تحت مالکیت رنو اجازه داده تا برخی مدل‌های جدید را به سبد محصولات خود بیفزاید. جدیدترین محصول این برند رومانیایی لوگان MCV استپ وی است که نسخه‌ای بلندقدتر از خودروی استیشن خانوادگی این برند به شمار می‌رود. این خودرو گزینه‌ای ارزان‌تر نسبت به مدل‌هایی نظیر اشکودا اوکتاویا اسکات و فولکس‌واگن گلف استیت آل تراک محسوب می‌شود.

Dacia Logan MCV Stepway 2017

لوگان MCV دومین محصول استپ وی داچیا است. اولین مدل که ساندرو استپ وی بوده حدود 60 درصد فروش ساندرو در بریتانیا را تشکیل می‌دهد بنابراین داچیا امیدهای فراوانی به موفقیت این خودرو دارد. همانند تمامی محصولات داچیا، ویژگی اصلی این خودرو بهای آغازین آن است. تمامی مدل‌ها با تریم فول Lauréate عرضه شده و نسخه بنزینی بهای آغازین 11495 پوندی دارد که کمتر از نصف قیمت یک اشکودا اسکات پایه است. البته این خودرو از تک دیفرانسیل بوده اما رقبا به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.

Dacia Logan MCV Stepway 2017

از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو می‌توان به آینه‌های برقی، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی 7 اینچی و سیستم ناوبری و بلوتوث اشاره کرد. البته ما مدل دیزلی با گشتاور بالا را تست کردیم که بهای آن از 13095 پوند آغاز می‌شود. دیگر ویژگی برجسته‌ی این خودرو کاربردی بودن آن است. لوگان محفظه بار 573 لیتری دارد که با استیت های کوچک گروه فولکس‌واگن فاصله زیادی ندارد. اوکتاویا استیت، گلف استیت و سئات لئون ST به ترتیب از محفظه بارهای 610، 605 و 587 لیتری بهره می برند. صندوق بار لوگان قابل قبول بوده و با تا کردن صندلی‌های پشتی می‌توان محفظه بار را به 1518 لیتر افزایش داد.

Dacia Logan MCV Stepway 2017

نسخه استپ وی از فیس لیفت اخیر لوگان سود می‌برد. جدیدترین ظاهر داچیا با جلوپنجره بازنگری شده و ورودی‌های هوا به علاوه چراغ‌های جلوی جدید با لامپ‌های روز روشن در این خودرو به چشم می‌خورند. البته جذابیت اصلی استپ وی به ارتفاع سواری بیشتر و پوشش‌های پلاستیک خشن مشکی برمی‌گردد. از دیگر شاخصه‌های ظاهری خودرو می‌توان به میله‌های سقف، رکاب‌های جلو و عقب و رینگ‌های 16 اینچی اشاره کرد. بخش‌های فنی این خودرو با لوگان استاندارد یکسان هستند.

Dacia Logan MCV Stepway 2017

کابین خودرو نیز از به‌روزرسانی‌های اخیر داچیا بهره‌مند شده و غربیلک فرمان جدید و کنسول مرکزی با تریمی جدید از ویژگی‌های آن هستند. صندلی‌های این خودرو نیز مخصوص مدل استپ وی طراحی شده‌اند؛ اما هنوز هم بخش‌های زیادی وجود دارند که به شما یادآوری می‌کنند با خودروی ارزان طرف هستید. بسیاری از پلاستیک‌های بکار رفته خشن و خراش پذیر هستند و گرافیک سیستم ناوبری ماهواره‌ای نیز کاملاً از مد افتاده احساس می‌شود. البته نیمه پر لیوان این است که حداقل همه‌چیز خوش‌ساخت به نظر می‌رسند.

Dacia Logan MCV Stepway 2017

لوگان MCV استپ وی در زمان حرکت قطعاً احساس بی‌احتیاطی ندارد. رینگ‌های 16 اینچی خودرو به سواری مناسب در جاده‌های بریتانیا کمک می‌کنند و این یک کروزر راحت است. پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری دیزلی خودرو تنها قدرت 89 اسبی دارد اما گشتاور 220 نیوتون متری آن به این معنی است که شما نیازی به تحت فشار گذاشتن زیاد خودرو ندارید. آرامش خودرو در دورهای پایین پیشرانه پذیرفتنی بوده است.

Dacia Logan MCV Stepway 2017

البته با خرید خودرویی این‌چنینی هزینه‌های نگهداری و سواری آن مهم‌ترین جنبه خودرو خواهند بود. حالت اکوی پیشرانه و سیستم استارت/استاپ به مصرف سوخت پایین خودرو کمک شایانی می‌کنند.داچیا لوگان MCV استپ وی از نظر کیفیت کابین نمی‌تواند با خودروهایی چون اشکودا اوکتاویا اسکات یا فولکس گلف آل تراک رقابت کند اما از نظر ارزش هردوی آن‌ها را پشت سر می‌گذارد. این یک خودروی خوش‌ساخت، خشن و کاربردی است که هم‌اکنون جذابیت بیشتری برای افرادی که خواهان آفرودری کاذب هستند دارد. پیشرانه دیزلی استپ وی آرام‌ترین و بهترین پیشرانه نیست و هزینه‌های آن نسبت به نمونه بنزینی بیشتر است اما گشتاور اضافی آن در زمان پر بودن صندوق بار به کمک می‌آید.

Dacia Logan MCV Stepway 2017

مشخصات داچیا لوگان MCV استپ وی

قیمت: 13095 پوند

پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربودیزل

قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/220 نیوتون متر

گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11.8 ثانیه

حداکثر سرعت: 172 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر

سایت رسمی شرکت داچیا

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

کلاسیک ژیان خاطره انگیز در قاب چوبی!
تا به امروز،سیتروئن 2cv یا پدرهمان ژیان خودمان به عنوان یکی از نمادین ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو باقی مانده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک کشف یک فراری دیتونای کلاسیک در ژاپن!
یک دستگاه فراری دیتونای بسیار خاص در یک پارکینگ متروکه در ژاپن پیدا شده است که مدل سال 1969 میلادی است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک سفارش یک موستانگ شلبی مدل 1967 توسط یک سعودی
یک شاهزاده سعودی یک دستگاه موستانگ شلبی GT500CR مدل 1967 را به شرکت Classic Recreations سفارش داده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک خودروی پیکان چگونه ایرانی شد؟
پیکان هنوز هم طرفدار دارد اما شاید خیلی ها ندانند که این خودروی نوستالژیک چطور وارد ایران شده است ؛ پس شمارا دعوت به خواندن این مطلب میکنیم.
بیشتر بخوانید
کلاسیک تویوتا کمری دهه هشتادیا چجوری بود
یکی از خودرو هایی که در دهه 80 در رکاب برادر کوچکتر خود کرولا قرار گرفته بود، تویوتا کمری بود که نام و نشانی برای خود در آن سال ها دست و پا کرد.
بیشتر بخوانید
کلاسیک همایش اتومبیل های کلاسیک کلوپ فولکس واگن
نخستین همایش اتومبیل های کلاسیک در سال جدید فعالیت خود را با کلوپ ماشین های فولکس واگن (بیتل) در پیست اتومبیلرانی آزادی در تهران شروع کرد .
بیشتر بخوانید