بررسی کامل هوندا سیویک تایپ R مدل 2017

بررسی کامل هوندا سیویک تایپ R مدل 2017

گاراژ ماشینها - امروز قصد داریم به بررسی کامل خودروی اسپرت ژاپنی هوندا سیویک تایپ R مدل 2017 بپردازیم. با ما همراه باشید

گاراژ ماشینها - برای راندن نسل جدید هوندا سیویک تایپ R مجبور نبودیم زیاد منتظر بمانیم. نسل قبلی این خودرو پیش از بازنشسته شدن تنها به مدت 2 سال تولید شد اما هوندا قول داده جدیدترین نسل این خودرو بهبودهای فراوانی را به خود دیده است. تست کوتاه‌مدت این خودرو در ژاپن نشان داده هوندا راست می‌گوید و هم‌اکنون نیز می‌توانیم در اروپا تستی کامل از این خودرو داشته باشیم.

Honda Civic Type R 2018

همان‌گونه که می‌دانید این خودرو اخیراً عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ را به دست آورده و توانسته فولکس‌واگن گلف کلاب اسپورت S را شکست دهد. جدای از ظاهر پر زرق و برق، نسل جدید تایپ R به ندرت نسل قبلی خود را به ذهن متبادر می‌سازد. بجای اینکه بگوییم چه چیزی در این خودرو تغییر کرده بهتر است بگوییم که چه چیزی بهبود نیافته است! سیستم ترمز، گیربکس و پیشرانه تنها بخش‌هایی هستند که از تایپ R قبلی به این خودرو راه یافته‌اند اما حتی این بخش‌ها نیز برای ارائه عملکرد بهتر بهبود یافته‌اند.

Honda Civic Type R 2018

ترمزها بزرگ‌تر از قبل هستند و دنده‌ها کمی طولانی‌تر شده‌اند و پیشرانه نیز هم‌اکنون قدرت 316 اسبی دارد که 10 واحد بیشتر از قبل است. هوندا هم‌اکنون می‌گوید تایپ R جدید می‌تواند به حداکثر سرعت 272 کیلومتر در ساعت برسد اما ادعای عجیب‌تر آن است که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن یک‌دهم ثانیه کندتر از قبل بوده و به 5.8 ثانیه رسیده است؛ اما این اعداد برای خودرویی که نشان سیویک را روی صندوق‌عقب دارد مهم هستند.

Honda Civic Type R 2018

دیگر تغییری که ارزش اشاره کردن دارد این است که تایپ R هم‌اکنون 37 درصد مستحکم‌تر از قبل است. این موضوع به خاطر پلتفرم جدید و این حقیقت است که تایپ R به همراه مدل استاندارد و از همان ابتدا توسعه یافته است. البته ایده‌ی تایپ R مستحکم‌تر اندکی هشداردهنده است زیرا مدل جدید به این کار احتیاجی نداشته است. وقتی پشت فرمان قرار می‌گیرید از راحتی خودرو به وجد آمده و کاملاً سورپرایز می‌شوید. البته که راحتی خودرو به اندازه مرسدس S کلاس نیست اما حتی با طی 500 متر اول نیز می‌توانید بگویید تایپ R جدید یک خودروی کاملاً متفاوت است.

Honda Civic Type R 2018

دست‌اندازها، سرعت‌گیرها و ناهمواری‌ها با ناهنجاری اندکی جذب می‌شوند. با بردن نسل قبلی این خودرو به روی سطوحی مشابه می‌فهمید که انگار در برابر قهرمان بوکس سنگین‌وزن جهان قرار گرفته و پس از 12 راند با بدنی کبود و زخمی از رینگ بیرون آمده‌اید! بخش اعظم این راحتی در نسل جدید به شاسی تازه، سیستم تعلیق چند اتصالی عقب و دامپرهای تطبیق شونده مربوط می‌شود که برای اولین بار حالت راحت را دارند.

Honda Civic Type R 2018

در سرعت‌های پایین، لرزش‌های صندلی‌ها، اهرم دنده و غربیلک فرمان کم‌رنگ شده درحالی‌که کیفیت سواری کلی خودرو مناسب‌تر و آرام‌تر از قبل است. در سرعت‌های بالا نیز همه‌چیز خونسردانه به نظر می‌رسد و صدای کمتری از پیشرانه به گوش رسیده و کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد. بدین ترتیب حرکت در بزرگراه‌ها دیگر یک وظیفه دشوار نیست. کروز کنترل تطبیقی نیز به بهبود هرچه بیشتر اوضاع کمک می‌کند.

Honda Civic Type R 2018

موقعیت نشستن پشت فرمان بسیار پایین بوده و این موضوع بجای ایجاد احساس قرار در بالا باعث ایجاد حس نشستن در گودی می‌شود. خود صندلی‌ها نیز برجسته هستند و حمایت گر و راحت بوده و داشبورد نیز دیگر شبیه یک چاره‌اندیشی موقت و گذرا نیست! سیستم اطلاعات سرگرمی نیز روان‌تر بوده اما گرافیک و رزولوشن صفحه‌نمایش همچنان در رتبه پایینی ارزیابی می‌شوند. نشان‌دهنده‌های دیجیتالی دیگر مزاحمتی را از سوی غربیلک فرمان نمی‌بینند. همچنین فینیش کلی کابین ارتقا یافته و پلاستیک‌های نرم در بخش اعظم کابین دیده می‌شوند. البته هنوز پلاستیک‌های خشن مخصوصاً در کنسول مرکزی به چشم می‌خورند اما در کل کابین خودرو اگر در حد استانداردهای فولکس‌واگن نباشد هم بسیار بهبود یافته است.

Honda Civic Type R 2018

خوشبختانه ماهیت بالغ‌تر تایپ R هزینه‌ای بر روی هیجان و جذابیت خودرو تحمیل نکرده است. با انتخاب حالت اسپورت یا R پلاس پیشرانه پاسخ پدال گاز و سواری تیزتر می‌شود. دیفرانسیل لغزش محدود جلو که به‌صورت مکانیکی کنترل می‌شود به همراه فاصله بیشتر بین دو چرخ به این معنی است که تایپ R چسبندگی زیادی در پیچ‌های تند داشته و شما می‌توانید با خیالی آسوده وارد هر پیچی شوید. میزان کششی که این خودرو تولید می‌کند تقریباً غیرقابل شکست است. اگرچه پیشرانه 4 سیلندر خودرو بهترین نمونه نیست اما سیستم اگزوز در زمانی که دور پیشرانه به 7 هزار می‌شود غرشی گیرا ایجاد می‌کند. هنوز برخی تأخیرهای توربو باقی مانده و اما بی‌شک در مقایسه با قوای محرکه نسل قبلی بی‌شک رضایت‌بخش‌تر است. تحویل قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو سریع اما نرم‌تر است. ادعای شتاب 5.8 ثانیه‌ای هوندا برای این خودرو کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد.

Honda Civic Type R 2018

گیربکس 6 سرعته دستی سیویک تایپ R جدید تنها نسخه در دسترس است که نرم و روان بوده و تعویض‌های دقیقی دارد. البته شاید طرفداران مشتاق شاید از شنیدن اینکه سیستم هماهنگ دور پیشرانه جدید بکار رفته کمی ناخشنود باشند. این سیستم را می‌توان از طریق منوی صفحه‌نمایش غیرفعال کرد اما به‌طور باورنکردنی‌ای خوب کار می‌کند. این سیستم باعث می‌شود هر تعویض دنده‌های در سرعت‌های بالا دقیق باشد و از طرفی در سرعت‌های پایین نیز آسایش بیشتری به ارمغان می‌آورد.

Honda Civic Type R 2018

و زمانی که بحث یک هاچبک می‌شود، تایپ R در میان بهترین‌ها جای می‌گیرد. این خودرو واقعاً کاربردی بوده و صندوق بار 420 لیتری دارد. فضای کافی در عقب برای دو سرنشین بالغ وجود داشته و سواری خودرو نیز مناسب و آرام است که آن را مناسب استفاده روزانه می‌کند. زیبایی یک هاچبک فوق‌العاده به شخصیت دوگانه آن است. توانایی راحت بودن برای استفاده روزانه و از طرفی ارائه‌ی سواری اعتیادآور در زمان‌های مورد نیز برای این بخش از بازار بسیار مهم است. سیویک تایپ R جدید هم‌اکنون خودرویی همه‌کاره بوده و بسیار بالغ‌تر از آن چیزی است که نشان می‌دهد. هوندا تایپ R جدید راحت‌تر، آرام‌تر و کارآمدتر از همیشه بوده و درعین‌حال در زمان‌هایی که می‌خواهید شخصیت وحشی و سریع خود را به نمایش می‌گذارد.

مشخصات هوندا سیویک تایپ R

قیمت: 30995 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 316 اسب بخار/400 نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.8 ثانیه
حداکثر سرعت: 272 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر

سایت رسمی هوندا

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز پژو 301 تا پایان امسال تولید خواهد شد
گاراژ ماشینها - هاشم یکه زارع، مدیر عامل شرکت ایران خودرو: تا پایان امسال تولید خودروی پژو 301 در این شرکت آغاز می‌شود.
بیشتر بخوانید
بررسی خودرو بررسی کامل BMW 340i GT مدل 2016
گاراژ ماشینها - اکنون نوبت به بررسی خودروی زیبای آلمانی؛BMW 340i GT مدل 2016 رسیده است. خودرویی فیس لیفت شده که تابحال حدود 150 هزار دستگاه از آن فروش رفته است
بیشتر بخوانید
اطلاعیه فروش فروش تیوولی مدل 2017 آغاز شد
گاراژ ماشینها - شرکت رامک خودرو نماینده سانگ یانگ در ایران، فروش اعتباری خودروی سانگ یانگ تیوولی مدل 2017 را آغاز کرد
بیشتر بخوانید
اخبار روز اکسنت تولید داخل دو‌هفته دیگر رونمایی و پیش‌فروش می‌شود
شرکت کرمان موتور از رونمایی و پیش‌فروش هیوندای اکسنت تولید داخل تا دو هفته دیگر خبر داد. بدین ترتیب تحویل آن در مهر و آبان‌ماه انجام می‌شود
بیشتر بخوانید
اخبار روز سایپا با کیاموتورز مذاکره میکند
گاراژ ماشینها - مدیرعامل سایپا اعلام کرد: با کیا موتورز روابط خوبی داریم اما برای ورود محصولات جدید این شرکت به کشور هم در حال مذاکره هستیم
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت لکسوس وارداتی چند است؟
آنچه در زیر آمده قیمت انواع لکسوس وارداتی موجود در کشور است. رنج قیمت این خودروهای لوکس از 207 میلیون شروع و تا 550 میلیون هم میرسد
بیشتر بخوانید