خودرو هایی که عمرشان باید تمام میشد

خودرو هایی که عمرشان باید تمام میشد

گاراژماشینها، بعضی خودروها عمرشان باید تا به امروز تمام میشد ولی همچنان تولید آنها در تیراژ بالا ادامه دارد. خودروهایی که از چهار شرکت خودروساز کشور به بازر عرضه میشوند

به گزارش گاراژماشینها، به گفته کارشناسان عمر خودروهای تک ستاره شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا، تیبا هاچ‌ بک، ساینا، ام‌ وی‌ ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌ وی‌ ام ۵۵۰ سر آمده و تولید آنها باید متوقف شود. چندی پیش در سلسله گفت‌ و گوها کارشناسان این موضوع را بررسی کردند که چرا خودروسازان به گزارش‌های ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی ترتیب اثر نداده و کیفیت محصولات خود را افزایش نمی‌دهند.
متن پرسش مطرح شده این بود که(بررسی گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو ماه‌ها و بلکه سالهاست که برخی محصولاتشان را در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌کنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است!؟).
کارشناسان در پاسخ به این پرسش متفق‌ القول معتقد هستند که عمر خودروهای تک ستاره که در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌شوند، سر آمده و تولید آنها باید متوقف شده و با خودروهای با کیفیت جایگزین شوند. در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو خواست که تولید خودروهای با کیفیت پایین را متوقف کنند.
امرالله امینی اظهار کرد:  مشکل ما در حوزه کیفیت خودروهای داخلی این است که اگرچه هر ماه گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی تهیه و منتشر می‌شود اما به این گزارش‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود؛همچنین یک کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد که تولید خودروهای تک ستاره در شأن صنعت خودرو و مردم ایران نیست.

حسن کریمی سنجری خاطرنشان کر؛ متاسفانه در خودروهای تک ستاره به سه دلیل قدیمی بودن پلت‌فرم، ناتوانی قطعه‌ سازان داخلی و همچنین امکان‌ پذیر نبودن تنوع مدل، امکان افزایش بیشتر کیفیت این خودروها وجود ندارد.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت نیز معتقد است که " یکی از دلایل پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی رانت و زد و بند بین برخی خودروسازان و قطعه‌ سازان است.ابوالفضل خلخالی اظهار کرد:" یکی از دلایل بی‌کیفیت بودن برخی خودروهای داخلی رانت‌ها و زد و بندهای پشت پرده است. در برخی موارد شاهد هستیم که برخی قطعه‌سازان بزرگ داخلی از مواد اولیه ضایعاتی و بی‌کیفیت برای تولید قطعات خودرو استفاده می‌کنند که نمونه آن تولید مجموعه فرمان برخی خودروهای پر تیراژ داخلی با استفاده از مواد اولیه ضایعاتی است".
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز درباره تولید خودروهایی با سطح کیفی تک ستاره از سوی شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو اظهار کرد که این خودروها عمرشان را کرده‌اند و خودروسازان باید به فکر جایگزینی آنها با محصولات جدید باشند. شهرام آزادی تصریح کرد:خودروهای تک ستاره عمر خود را کرده‌ و به انتهای عمر خود نزدیک شده‌اند بنابراین صرف هزینه‌های جدید برای افزایش کیفیت آنها چندان منطقی نبوده و این سرمایه‌ها باید صرف تولید خودروهای جدید و با کیفیت شود.

منبع: ایسنا

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز الگوی چینی تحول در خودرو‌سازی
خودروسازی چین در طول یک دهه گذشته پیشرفتی حیرت‌انگیز داشته است. بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان، خود به سومین تولیدکننده خودرو در دنیا تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت خودروهای پرفروش تولید داخل در بازار؟
آنچه در ادامه خواهید دید قیمت انواع خودروی تولید داخل است که طبق معمول دستخوش تغییراتی شده است
بیشتر بخوانید
آموزش فنی چگونه از تایر های خودرو مراقبت کنیم
انتخاب لاستیک و نگهداری از آن از عوامل مهم برای عملکرد هر چه بهتر سیستم انتقال قدرت محسوب می گردد
بیشتر بخوانید
متفرقه هر حلقه لاستیک بوگاتی شیرون چند است؟
جالب است بدانید برای خرید چهار حلقه لاستیک بوگاتی شیرون شما باید مبلغ 135 میلیون تومان بپردازید. لاستیک هایی که هر 4000 کیلومتر باید تعویض شود
بیشتر بخوانید
اطلاعیه فروش پیش فروش هایما S5 برای اولین بار آغاز شد
بمناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس پیش‌فروش ویژه خودروی هایما S5 توربوشارژ اتوماتیک برای اولین بار از سوی ایران خودرو آغاز شد
بیشتر بخوانید
اخبار روز طراح سابق ب‌ام‌و M به کیاموتورز پیوست
گروه هیوندای-کیا تعدادی از طراحان مطرح اروپایی را قبلاً به استخدام خود درآورده و هم‌اکنون نیز Pierre Leclercq به این تیم پیوسته است.
بیشتر بخوانید