راه جالب و آسان ‌تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد خودرو!

راه جالب و آسان ‌تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد خودرو!

گاراژماشینها- تعدادی از باتری سازها قادر به دستکاری کیلومتر خودرو بوده و در قبال دریافت مبلغی اندک اقدام به این کار خلاف می‌نمایند ما در این جا راهی جالب برای تشخیصکیلومتر واقعی خودرو بیان میکنیم

به گزارش گاراژماشینها: تعدادی از باتری سازها قادر به انجام این کار بوده و در قبال دریافت مبلغی اندک (زیر 500 هزار تومان)، اقدام به این کار خلاف می‌نمایند و برای برخی از آن‌ها، این کار حتی یک منبع درآمد مستمر حساب می‌شود. در نتیجه این کاهش کارکرد؛ علاوه بر آنکه مشتری ماشین را گرانتر از ارزش واقعی خود می‌خرد بلکه هزینه‌های نگهداری خودرو نیز بالاتر از حد انتظار خواهد بود.

روش‌های مختلفی برای تشخیص میزان کارکرده خودرو وجود دارد نظیر چک کردن ECU، بررسی دفترچه ثبت نمایندگی، وضعیت ظاهری خودرو و .... ولیکن باید توجه داشت که تعیین میزان دقیق کارکرد خودرو عملا امکانپذیر نیست. حتی برای خودروهای مجهز به ECU که کارکرد برخی از آن‌ها با دیاگ قابل تشخیص است، روش‌هایی وجود دارد که کارکرد خودرو تغییر داده می‌شود بدون آنکه آب از آب تکان خورده و دیاگ متوجه شود. حال راهکار چیست؟

تشخیص کارکرد واقعی از روی ظاهر خودرو!

در خودروها کارکرد خودرو موجب اثرگذاشتن بر روی دنده، دور فرمان، پدالها و.... می‌گردد که البته تمام این موارد به راحتی توسط یک دلال خبره قابل تعویض می‌باشند. اگر خود دستی بر آتش دارید خودتان، در غیر اینصورت با استفاده از کارشناسی خودرو دو مورد را که معمولا توسط دلالان تعویض نمی‌شود، چک نمایید:

1- رادیاتور خودرو برای خودروهای با کارکرد بالا

2- دیسک ترمز برای خودروهای با کارکرد پایین

فواصل موجود در رادیاتور خودرو در گذر زمان و بر اثر برخورد هوا، حشرات، گرد و غبار و ... اندکی افزایش می‌یابد و هر چقدر که این فواصل بیشتر باشد نشان از کارکرد بالای خودرو دارد. اگر رادیاتور خودرویی را چک نموده و متوجه فاصله‌های غیرمنطقی گردید باید به احتمال زیاد کیلومترشمار آن دستکاری شده است. شایان ذکر است از آنجا که رادیاتور خودرو تقریبا هر 150 هزار کیلومتر تعویض می‌گردد، تعویض زودتر آن نیز محل سوال بوده و باید به هنگام خرید خودرو به این موضوع توجه نمود
چک نمودن دیسک ترمز بیشتر برای خودروهای با کارکرد کم قابل استفاده است. دیسکی که حدودا بالای 60 تا 70 هزار کیلومتر کار کرده است دارای لبه‌های تیزی خواهد بود ولیکن برای کیلومتراژ پایین نظیر 20، 30 و 40 هزار کیلومتر، وجود تیزی در لبه دیسک امری کاملا غیرعادی بوده و حکایت از دستکاری شدن کیلومتراژ خودرو دارد. نکته حایز اهمیت آن است که قبل از لمس دیسک، از خنک بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

جاسوسی انتشار تصاویر جاسوسی از پورشه 718 کیمن GT4 جدید
به تازگی عکاسان جاسوسی موفق شدند تصاویر جاسوسی مربوط به پورشه 718 کیمن GT4 جدید را منتشر کنند.
بیشتر بخوانید
تکنولوژی و آینده انتشار شایعاتی از پورشه 911 هیبریدی
در حالی که پورشه بیشتر مشغول تولید خودروهای توربوشارژ بوده اما به نظر می رسد باید شاهد افزوده شدن پیشرانه هیبریدی به محصولات این شرکت باشیم.
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت روز خودروهای وارداتی
قیمت روز انواع خودرو های صفر کیلومتر وارداتی در بازار و نمایندگی ها و نمایشگاههای ایران
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت روز خودروهای داخلی
قیمت روز انواع خودرو های صفر کیلومتر داخلی در بازار و نمایندگی ها و نمایشگاههای ایران
بیشتر بخوانید
تاریخچه ارزش فراری های موجود در این موزه 180 میلیون دلار است!
گاراژ ماشینها - شرکت فراری به مناسبت هفتادمین سالگرد خود جشنی را در لندن برپا کرده است
بیشتر بخوانید
معرفی خودرو معرفی کراس‌اوور الکتریکی جدید شورولت
مدیرعامل جنرال موتورز در کنفرانس خودرویی جهانی در نیویورک از فرصت سخنرانی خود برای رونمایی از جدیدترین کراس اوور الکتریکی شورولت استفاده نمود.
بیشتر بخوانید