تفاوت نسخه وارداتی با مونتاژی هیوندای I20 در چیست؟

تفاوت نسخه وارداتی با مونتاژی هیوندای I20 در چیست؟

دی ماه سال گذشته شرکت کرمان موتور ضمن رونمایی از هیوندای i20 جدید در نمایشگاه خودرو کرمان از تولید این محصول در ایران خبر داد

دی ماه سال گذشته شرکت کرمان موتور ضمن رونمایی از هیوندای i20 جدید در نمایشگاه خودرو کرمان از تولید این محصول در ایران خبر داد. همچنین اواسط دی ماه همان سال پیش فروش این خودرو را آغاز و با استقبال خریداران روبرو شد؛ به گونه ای که در ظرف چند روز تمامی ظرفیت تولید هیوندای i20 تا تیرماه 96 به فروش رفت. اسفندماه سال گذشته، طبق روال همیشگی این شرکت مبنی بر پایبندی به انجام تعهدات خود، اولین سری این خودرو در موعد مقرر تحویل مشتریان شد. با ورود این نسل هیوندای i20 برای اولین بار به بازار از سوی شرکت کرمان موتور، افرادی که قصد خرید این خودرو را داشتند با این سوال مواجه شدند که مدل مونتاژی این خودرو چه تفاوتی با نسخه وارداتی آن دارد؟ ورود نسل قبلی هیوندای i20 از چند سال قبل به ایران آغاز شد. البته طراحی داخل و بیرون مدلی که توسط شرکت کرمان موتور عرضه می شود، کاملا متفاوت از نسخه وارداتی است.

این نسل i20 توسط شرکت هیوندای موتور در سال 2014 در نمایشگاه بین المللی پاریس معرفی شد. شرکت هیوندای موتور با معرفی این نسل i20، حضور موفق خود در اروپا را در خودروهای کلاس B ادامه داد که از سال 2002 تقریباً یک میلیون دستگاه از آنها را به فروش رسانده است. خودروی i20 از سال 2007 در دو مدل سه در و پنج در به عنوان جایگزینی برای مدل Getz به بازار معرفی گردید و از لحاظ جثه بین مدلهای i10 و i30 قرار می گیرد. شهرت و محبوبیت خودروی i20 آن را به یک از پرفروش ترین محصولات کمپانی هیوندای موتور در اروپا تبدیل کرده است. هدف اصلی ارائه مدل جدید، افزایش مشتریان، توسعه برند و تثبیت موقعیت هیوندای به عنوان یک خودروساز اروپایی می باشد. نسل جدید خودروی i20 در اروپا طراحی شده و توسعه یافته است و سه مشخصه کلیدی به طور خاص باعث شده تا الزامات بازار خودروی اروپا را رعایت نماید: فضای داخلی مناسب در این کلاس، برخورداری از تکنولوژی بالا و امکانات رفاهی پیشرفته و طراحی منحصر به فرد.

نسل جدید خودروی هیوندای i20 بر اساس یک پلتفرم جدید و بر اساس فلسفه طراحی «تندیس سیال» (Fluidic Sculpture 2.0) شرکت هیوندای در مرکز طراحی هیوندای موتور اروپا (HMDCE) در آلمان طراحی شده است. طول بدنه 4035 میلیمتر، عرض خودرو 1734 میلیمتر و ارتفاع آن 1505 میلیمتر است. فاصله بین محورهای عقب و جلو نسبت به نسل قبلی 45 میلیمتر افزایش یافته و به 2570 میلیمتر رسیده است و یکی از بیشترین فضاهای کابین در کلاس B را برای مشتریان اروپایی تأمین می کند. سقف پانورامیک خودرو نمای زیبایی به این خودرو بخشیده است و تیم اروپایی طراحی این خودرو نمای جلوی خودرو با به شکلی زیبا طراحی نموده اند. در نمای جلو چراغهای اصلی با طراحی جدید نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و به تکنولوژی Bi-function Projection و لامپهای LED و همچنین نواری از چراغ روشنایی روز(DRL) مجهز شده اند که با زاویه مناسب ظاهری تهاجمی به خودرو بخشیده اند. جلوپنجره شش گوش خودرو با فریم کرومی به دلایل مهندسی و طراحی در قسمت پایین سپر جلو تعبیه شده و به عنوان دریچه ورود هوا عمل می کند. در قسمت بالای آن، یک جلوپنجره افقی باریک چراغهای جلو را به هم متصل می کند.

چراغ های مه شکن نیز در دو طرف جلوپنجره و زیر سپر قرار گرفته اند که کمی بزرگتر از نسل قبلی تعبیه شده اند. در نمای جانبی خطی از چراغ جلو شروع شده و با عبور از روی دستگیره های درهای جانبی تا چراغ عقب امتداد یافته است. آینه ها با طرح جدید به چراغ راهنما مجهز شده اند و زه پهنی در پایین درهای جانبی تعبیه شده است. ستونهای وسط و عقب خودرو به رنگ مشکی براق طراحی شده اند و اینطور به نظر می رسد که سقف خودرو شناور است. گلگیرهای جلو و عقب تغییر شکل یافته اند و رینگهای هشت پره خودرو از جنس آلیاژ آلومینیوم و با اندازه 16 اینچ تعبیه شده اند. در نمای عقب، چراغها به شکل بومرنگ و از نوع LED بوده و بزرگتر از نسل قبلی هستند که از سپر عقب تا روی درب محفظه بار ادامه یافته اند. سپر عقب چراغهای مه شکن عقب و درب محفظه بار نیز با ظاهری جدید طراحی شده اند و اسپویلر با چراغ ترمز سوم در وسط آن در انتهای سقف در نظر گرفته شده است.

در ادامه به بررسی مشخصات فنی و تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی هیوندای i20 مدل 2015 وارداتی و i20 مدل 1396 (نسل جدید) مونتاژ شده توسط شرکت کرمان موتور می پردازیم. با توجه به جدول زیر و مقایسه نسل جدید هیوندای i20 که توسط کرمان موتور با 5 سال گارانتی عرضه می شود و نسل قبلی وارداتی آن، اصلی ترین تفاوت این دو مدل در سانروف و تعداد کیسه های هوا در مدل قدیمی است که منجر به بالا رفتن قیمت آن شده است.

منبع: ایران جیب

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز آغاز تحقیقات فرانسه از پژو-سیتروئن
دادستانی فرانسه تحقیقات رسمی درمورد احتمال تقلب پژو-سیتروئن در میزان انتشار گازهای آلاینده را آغاز کرد.
بیشتر بخوانید
ماسل کار آیا ورود شیطان بزرگ دوج به جاده‌های عمومی ممنوع است؟
چند روز پیش شرکت خودروسازی دوج در نمایشگاه بین المللی نیویورک 2017 از یک نسخه شیطانی (Demon) دوج چلنجر هلکت رونمایی کرد.
بیشتر بخوانید
آموزش فنی مفهوم ccaدر باطری چیست
سی سی ای همان جریان تست درجه حرارت پایین باتری است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز فورد موستانگ آبی رنگ، پرفروش‌ترین خودروی اسپرت سال گذشته
می‌خواهیم پرفروش‌ترین خودرو اسپرت سال گذشته را مورد بررسی قرار دهیم که بخش بزرگی از آمار فروش را تنها ماشین‌های آبی رنگ فورد موستانگ تشکیل داده‌اند.
بیشتر بخوانید
اخبار روز اولین ATR جمعه در مهرآباد می‌نشیند
به گفته یکی از مدیران ایران ایر، نخستین فروند از چهار فروند هواپیمای ای تی آر هما پس از پشت سر گذاشتن چک ها تخصصی، جمعه این هفته وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد
بیشتر بخوانید
بررسی خودرو بررسی هیوندای i20 توربو ادیشن جدید
پیش از آنکه کسی سؤال نماید باید گفت که هیوندای i20 توربو ادیشن یک هاچبک داغ و هیجانی نبوده و همچنین رقیبی برای فورد فیستا SR لاین نیز محسوب نمی‌شود.
بیشتر بخوانید