مقایسه تصویری ب‌ام‌و سری 6 و مرسدس بنز E کلاس کوپه

مقایسه تصویری ب‌ام‌و سری 6 و مرسدس بنز E کلاس کوپه

درحالی‌که نسل فعلی ب‌ام‌و سری 6 شاید پایانی برای مدل کوپه‌ای که می‌شناسیم باشد و ب‌ام‌و سری 6 را به نشان GT تغییر داده ....

درحالی‌که نسل فعلی ب‌ام‌و سری 6 شاید پایانی برای مدل کوپه‌ای که می‌شناسیم باشد و ب‌ام‌و سری 6 را به نشان GT تغییر داده و وظیفه‌ی کوپه‌ی ممتاز بودن را به سری 8 بسپارد، مرسدس بنز اما جنگ را رها نکرده است. نسل جدید E کلاس یکی از بهترین خودروهای کلاس خود است. این خودرو دارای ظاهری نرم، کابینی فوق‌العاده و اشرافیتی گیراست. هم‌اکنون مدیران اشتوتگارتی کمی ادویه‌ی اسپورت بودن را به طراحی خودرو تزریق کرده و مدل E کلاس کوپه را عرضه کرده‌اند

خب شاید تزریق این ادویه زیاد راه چندان مناسبی نباشد چراکه E کلاس نمی‌تواند خیلی اسپورت باشد؛ اما حذف دو درب می‌تواند این خودرو را به یک گرند تورر نزدیک‌تر نماید. با توجه به آن چیزی که سری 6 در حال حاضر ارائه می‌کند (یک خودروی گرند تورر)، بیایید مقایسه‌ای تصویری بین این دو خودرو داشته باشیم.

نسل فعلی سری 6 در سال 2011 معرفی شده بنابراین در مقایسه با E کلاس تازه از تنور درآمده سالخورده به نظر می‌رسد. هرچند ظاهر آن این مسئله را نشان نمی‌دهد. سری 6 هنوز هم یکی از خوش‌چهره‌ترین خودروهای در حال فروش بوده و تناسباتی کوپه مانند دارد. این خودرو هنوز هم پروفایلی صیقلی داشته و کاپوت طول و بخش عقبی کوتاه از سری 6 خودرویی جذاب ساخته است. در مقابل E کلاس کوپه آرام‌تر و ریلکس تر است. این خودرو بیش از آنکه یک مدل اسپورت باشد یک گرند تورر است. E کلاس کوپه‌ی جدید بسیار زیباست و باید همین‌طور هم باشد چراکه چندین سال در بازار حضور خواهد داشت.

در نمای جلو انتخاب خودروی برتر واقعاً سخت است. در یک طرف سری 6 با دماغه‌ای شیب‌دار و خط کاپوت گیرا قرار دارد؛ اما در مقابل E کلاس کوپه‌ی ظریفی قرار دارد که کاملاً دوست‌داشتنی نشان می‌دهد. به نظر ما نمای جلوی ب‌ام‌و گیرایی و ماندگاری بیشتری دارد.

در نمای عقب فکر نمی‌کنیم سؤالی وجود داشته باشد. سری 6 خودروی در این بخش خودروی زیباتری است. اگرچه مرسدس بنز این روزها خودروهای زیبایی می‌سازد اما نمای عقبی کوپه‌هایش این‌گونه نیستند. حتی بااینکه نمای عقب سری 6 بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو است اما به بدی رقیب اشتوتگارتی خود نیست.

داخل کابین اوضاع نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم باشد. سری 6 هنوز هم کابین زیبایی داشته و تأثیر آبشار طرف سرنشین در کنسول مرکزی حتی پس از گذشت سال‌ها برجسته است. کابین این خودرو هنوز هم می‌تواند لقب بهترین کابین مدل‌های مختلف ب‌ام‌و را حتی پس از معرفی سری 5 و 7 جدید داشته باشد؛ اما مرسدس این روزها با کابین خودروهایش غوغایی به پا کرده است. علیرغم اینکه کابین خودرو بسیار مشابه نسخه‌ی سدان است اما مدل کوپه کمی جذاب‌تر بوده که از برخی جزئیات می‌توان به ورودی‌های هوای اسپورت تر اشاره کرد. کابین E کلاس کوپه لوکس بوده و داشبورد با دو صفحه‌نمایش ظاهر بهتری نسبت به هر زمان دیگری دارد. در این بخش به دلیل اینکه مرسدس تازه‌تر بوده، کابین آن را انتخاب می‌کنیم اما باید گفت سری 6 نیز کابین خیال‌انگیزی دارد.

در مجموع فکر می‌کنیم سری 6 با گذشت چندین سال هنوز هم خودروی زیباتری است. این خودرو استایل گیراتری داشته و جزئیات طراحی جالب‌تری را نشان می‌دهد. مرسدس E کلاس کوپه نیز بسیار زیبا بوده و باید همین‌گونه باشد زیرا برای چندین سال آینده در بازار حضور خواهد داشت.

 

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اطلاعیه فروش آغاز فروش پژو 206 با 6 میلیون پیش پرداخت
شرایط فروش استثنایی پژو 206 ویژه مردادماه با پیش پرداخت 6 میلیون تومانی از سوی ایران خودرو ابلاغ شد
بیشتر بخوانید
اطلاعیه فروش فروش نقدی و اقساطی رنو داستر 2017 آغاز شد
شرکت نگین خودرو فروش نقدی و اقساطی خودروی رنو داستر مدل 2017 را آغاز کرد. (ویژه مردادماه)
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت ، قیمت خودرو ، قیمت روز ، قیمت روز خودروهای داخلی
قیمت روز انواع خودرو های صفر کیلومتر داخلی در بازار و نمایندگی ها و نمایشگاههای ایران
بیشتر بخوانید
اخبار روز اختلاف آماری عجیب در واردات خودرو!
درحالی‌که رئیس سازمان توسعه تجارت میزان افزایش واردات خودرو در چهار ماه ابتدایی امسال را ۳۰ درصد اعلام کرده است، رئیس فدراسیون واردات از افزایش ۴۳ درصدی واردات خودرو در این مدت خبر می‌دهد
بیشتر بخوانید
اخبار روز معادله‌ای برای حل مشکل واردات خودرو
شرکت‌های مادر مسئول کیفیت خودرو و قطعات هستند. شرکت‌های داخلی فقط واسطه‌ای در انتقال خودرو به مشتری هستند و مسئولیتشان در قبال کیفیت خودرو عینا به شرکت مادر منتقل می‌شود.
بیشتر بخوانید
اخبار روز وزارت صنعت؛ مانع بزرگ حضور فولکس در ایران!
به دلیل وجود مصوبه ی وزارت صنعت مبنی بر داخلی سازی 40 درصدی خودروهای خارجی ،امکان شروع فعالیت مشترک ماموت و فولکس واگن فراهم نیامده است.
بیشتر بخوانید