چه ویژگی هایی هیوندا کنا را خاص کرده است؟

چه ویژگی هایی هیوندا کنا را خاص کرده است؟

چند ویژگی است که محصول جدید هیوندای(کنا) را به یک خودرو خاص تبدیل کرده. این ویژگی هایی چه هستند؟

هیوندای عرضه کراس اوور ساب کامپکت خود را به نام Kona در Hyundai Motorstudio خارج از سئول شروع کرده است.

هیوندا کنا

به عنوان یکی از آخرین تولیدکننده های اتومبیل که به بخش کراس اوور های ساب کامپکت وارد شده است، هیوندای می گوید که به جای ورود شتابان به این بازار، Kona محصولی است که در تولید آن نهایت دقت ممکن به کار رفته است. در گفتگو با خبرنگاران و روزنامه نگاران، مدیران طراحی Luc Donckerwolke و Sangyup Lee برخی جزئیات طراحی Kona تازه وارد را بعد از انتظاری طولانی ارائه کردند.

هیوندا کنا

خطوط متمایز

خطوط برجسته بالای چرخ های جلو و و ارتقا شخصیت این اتومبیل، نشان می دهد که Sangyup Lee، Luc Donckerwolke و Peter Schreyer در Kona به دنبال چیز متفاوتی بوده اند.

هیوندا کنا

همچنین طراحان به ستون های "بال کوسه" مانند هم اشاره می کنند که هیوندای معتقد است به ظاهر مدرن اتومبیل کمک شایانی می کند.

هیوندا کنا

برخی از عناصر طراحی به دیگر مدل ها منتقل نمی شود

طراحی ظاهری عامل مهمی برای خریداران یک کراس اوور ساب کامپکت می باشد، بنابراین طراحان، هیوندای Kona را به گونه ای متمایز کرده اند.

هیوندای کنا

روکش بدنه "زره مانند" این کراس اوور در قسمت جلو، عقب و رکاب ها بهترین نمونه این استراتژی هستند. البته Lee تاکید می کند که این عناصر فقط در Kona باقی می مانند.

هیوندای کنا

طراحی چراغ های روی هم:در suv ها الگو خواهد بود

قسمت طراحی هیوندای در تلاش است که هر مدل جدید دارای مشخصه های مخصوص به خود باشد، بنابراین انتظار نداشته باشید نسخه بزرگتر Kona را در آینده ببینید.

هیوندا کنا

Donckerwolke می گوید: "این خیلی مهم است که اتومبیل های ما در طراحی شبیه یکدیگر نباشند." با این حال می توانیم انتظار داشته باشیم که این طراحی چراغ های جلو در کراس اوورهای هیوندای به یک استاندارد تبدیل شود؛ طراحی باریک و پلک مانند دی لایت ها که به طور جداگانه در بالای چراغ جلوهای LED قرار گرفته اند.

هیوندا کنا

فضای بار کامل

از زمان شروع طراحی، تمرکز بر روی افزایش فضای عقب و ظرفیت بار وجود داشت. همچنین شرکت قصد دارد توجه رانندگان شهری که نیاز به کارایی و هوشمندی دارند را جلب کند.

هیوندا کنا

عناصری مانند خنک کننده هوا و جای گذاری سیستم تعویض دنده به همراه سیستم تعلیق مولتی لینک (Multilink) در قسمت عقب (برای مدل های چهارچرخ متحرک) و سیستم اگزوز، همگی به منظور افزایش ظرفیت مهندسی شده اند. ورودی صندوق پایین و پهن است که به راحتی در هنگام گذاشتن و خالی کردن بار کمک می کند.

هیوندای کنا

قسمت وسط نشانه تغییرات آینده است

قسمت وسط بازطراحی شده این خودرو انقلابی است که هیوندای در مدل i30 هاچبک در اروپا و آسیا استفاده می کند.

به زودی در مدل های بعدی شرکت مورد استفاده قرار می گیرد. به جای شکل بزرگ شش ضلعی موجود در مدل های کنونی مانند سوناتا، که سیستم کنترل هوا و اطلاعات و سرگرمی (infotainment) را در بر می گیرد، Donckerwolke توضیح می دهد که هیوندای می خواهد قسمت وسط را ساده تر کند. او در هنگام عرضه Kona گفت: "ما تصمیم گرفتیم که صفحه نمایش را در بالا قرار دهیم تا قسمت داشبورد بیش از حد شلوغ شود." همچنین اضافه کرد: "سادگی و کاربردی را در شکل آن می بینید و در کل حرکتی به سوی داشبورد افقی به جای طراحی عمودی است."

هیوندا کنا

هیوندا کنا

هیوندا کنا

 

 
نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز سهمیه بندی بنزین جدی است
در پی مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان و اصرار دولت بر تغییر قیمت، پیشنهاد سهمیه بندی بنزین و فروش دونرخی آن در سال آینده با تأکید رئیس مجلس، مطرح شده است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پراید و تیبا، هفته‌ی آینده تعیین تکلیف می‌شوند
زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و زمان اجرایی شدن قرارداد با شرکای خارجی سؤالاتی بود که روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از مدیرعامل سایپا پرسیده شد.
بیشتر بخوانید
اخبار روز نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی الزامی نیست
یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری تهران از عدم لزوم ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت و اعلام کرد انتقال در راهنمایی و رانندگی با کارت سبز خودرو کافی است و این کارت به‌عنوان سند رسمی خودرو شناخته می‌شود.
بیشتر بخوانید
طراحی و رندر آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده
یک طراح و هنرمند صنعتی، طرحی مفهومی با نام ابرخودروی لامبورگینی آپیس منتشر کرده که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز سرمایه‌گذاری سنگین بی‌ ام‌ و در تولید باتری و پیشرانه برقی
گروه خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرد، ۲۳۷ میلیون دلار به سرمایه‌گذاری خود در زمینه ساخت مرکز تخصصی سلول‌های باتری در مونیخ آلمان، اضافه می‌کند.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پشت فرمان بی ام و M5 در سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت
اعضای گروه اتوتاپ در یک ویدئوی دیدنی، به‌تازگی خودروی بی‌ام‌و M5 F10 تقویت شده را در بزرگ‌راه‌های آلمان مورد تست قرار داده و توانسته‌اند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.
بیشتر بخوانید