بررسی هوندا CR-V بلک ادیشن

بررسی هوندا CR-V بلک ادیشن

با شنیدن پسوند بلک ادیشن Black Edition سریعاً یاد چندین خودروی اسپورت و مشهور می‌افتیم. البته خودروسازهایی چون فورد، اشکودا، نیسان و حتی آئودی و هوندا نیز از این کلمه استفاده کرده‌اند.

با شنیدن پسوند بلک ادیشن Black Edition سریعاً یاد چندین خودروی اسپورت و مشهور می‌افتیم. البته خودروسازهایی چون فورد، اشکودا، نیسان و حتی آئودی و هوندا نیز از این کلمه استفاده کرده‌اند. درحالی‌که تغییرات صورت گرفته صرفاً شاید تزئینی باشند اما این شرکت‌ها دوست دارند تا تجهیزات بیشتری را نیز به ساخته‌هایشان اضافه کنند.

آخرین نسخه‌ی هوندا CR-V همین پسوند را یدک می‌کشد.CR-V بلک ادیشن بر پایه‌ی تریم SE Navi ساخته شده اما حدود 3 هزار پوند گران‌تر بوده و کیت بدنه‌ی گیراتر، رینگ‌های 19 اینچی و رنگ خاص تابشی دارد. می‌توان هر دو گزینه‌ی دیزلی و بنزینی را برای پیشرانه انتخاب کرد و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک نیز در دسترس هستند. هر مدل نیز به‌صورت انحصاری با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. علاوه بر سپرها، رینگ‌ها و رنگ، همه‌ی بلک ادیشن ها دارای صندلی‌های چرمی، کف‌پوش‌های منحصربه‌فرد، اسپویلر درب پشتی و رکاب‌های مخصوص می‌باشند. ضمناً تأکید خاصی نیز روی لفظ بلک ادیشن در این مدل به چشم می‌خورد. پلاستیک‌های سخت و خراش پذیر داشبورد هنوز وجود دارند و البته صفحه‌نمایش‌های مرکزی دوگانه نیز به‌طور دردناکی از مد افتاده هستند.

استایل ظاهری یک خودرو موضوعی شخصی است اما شکی وجود ندارد که ریزه‌کاری‌های صورت گرفته نمایی هدف‌دار را به CR-V بخشیده‌اند. البته از منظر دیگر این قطعات و جزئیات اضافه شده نمایی عجیب را به خودرویی استاندارد با ماهیت کاربردی بخشیده‌اند. جدای از این‌ها، این مدل خاص تنها به‌صورت دو دیفرانسیل در دسترس است. نه‌تنها این خودرو گران‌تر است بلکه در جاده نیز سنگین‌تر و کندتر حس می‌شود. در تعویض دنده‌های سریع و متوالی گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک خودرو کمی گیج شده و کشمکش ایجاد می‌کند. همچنین احساس می‌شود که هوندا برای دستیابی به حداکثر راندمان و کاهش مصرف سوخت، نسبت‌های بسیار زیادی را بکار برده و این نسبت‌های گیربکس به همراه استایل رانندگی شتاب‌زده باعث می‌شوند تا CR-V بلک ادیشن را دودل و مردد بیابیم.

فرمان خودرو کند است و تکان‌های بدنه نیز حس می‌شود. سواری هوندا نیز ناامیدکننده است و رینگ‌های بزرگ با لاستیک‌های دیواره کوتاه در شهر و در بزرگراه ضربات تندی را به کابین منتقل می‌کنند. دیگر مسئله‌ای که در CR-V های استاندارد مشاهده نمی‌شود اما در بلک ادیشن وجود دار صدای جاده است.

علاوه بر موارد گفته شده، این خودرو بهای تقریباً 34 هزار پوندی دارد و خودروی دیزل اتوماتیک حاضر در تست تقریباً هم قیمت یک جگوار اف پیس سطح پایه است. مدل فول ب ام و X1 xDrive20d M اسپورت اتوماتیک نیز 34390 پوند قیمت دارد درحالی‌که سریع‌تر و قدرتمندتر بوده و از تجهیزات مشابهی سود می‌برد. مزدا CX-5 Sport Nav نیز تقریباً 3 هزار پوند ارزان‌تر از این خودرو است. عجیب آنکه CR-V بلک ادیشن در بحث مقایسه‌ی تجهیزات استاندارد با دیگر رقبا نیز عقب می‌افتد. صندلی‌های گرم شونده، درب پشتی برقی و ورود بدون کلید از جمله تجهیزاتی هستند که این خودرو فاقد آن‌ها است درحالی‌که در اکثر رقبا یافت می‌شوند.

مصرف سوخت خودرو خوب است اما به پای پیشروهای کلاس نمی‌رسد. ب ام و X1 فوق‌الذکر با گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت مشابهی با هوندا دارد که در هر صد کیلومتر برابر با 5.1 لیتر است. ب ام و با گیربکس دستی نیز در دسترس است که نه تنها باعث بهبود مصرف سوخت می‌شود بلکه 1600 دلار از بهای خودرو نیز کم کرده و به شما اجازه می‌دهد تا آپشن هایی نظیر دامپرهای تطبیقی و سقف پانورامیک را انتخاب کنید. اگرچه که این خودرو دارای کمبودهای زیادی است اما معاملات لیزینگی و سرمایه‌گذاری این خودرو باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان توجه ویژه‌ای به بلک ادیشن داشته باشند. در بحث پرداخت اقساط ماهیانه این خودرو بهتر از رقبا عمل می‌کند.

اگر شاسی‌بلندی دو دیفرانسیل با حداکثر خودنمایی می‌خواهید هوندا CR-V بلک ادیشن ارزش نگاه کردن دارد. رقبای این خودرو مجهزتر هستند و رانندگی بهتری دارند و حتی اقتصادی‌تر نیز هستند اما ریزه‌کاری‌های انجام شده روی این خودرو ظاهر آن را جذاب‌تر کرده و البته از نظر شرایط خرید نیز اوضاع بهتری دارد. هوندا هنوز هم کاربردی باقی مانده اما باید گفت که بسیاری از افراد نسخه‌ی گیربکس دستی دیفرانسیل جلو را انتخاب منطقی‌تری خواهند دانست.

قیمت: 33730 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: 158 اسب بخار/360 نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 196 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اطلاعیه فروش فروش BYD S6 آغاز شد
گاراژ ماشینها - شرکت کارمانیا نماینده و شریک تجاری byd چین در ایران، فروش تابستانه خودروی byd s6 را آغاز کرد
بیشتر بخوانید
اخبار روز بنزین گران خواهد شد یا نه؟
گاراژ ماشینها - در هفته های اخیر شاهد افزایش باورنکردنی مصرف بنزین در کشور بودیم که این امر سوالی واحد در ذهن همه ایجاد میکند که آیا بنزین گران خواهد شد یا نه؟
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت خودروهای وارداتی کره ای، ژاپنی، فرانسوی و آلمانی
آنچه در زیر آمده قیمت خودروهای وارداتی از چهار کشور کره جنوبی ، ژاپن، فرانسه و آلمان میباشد. رنج قیمتی این خودروها از 84 میلیون آغاز و تا 442 میلیون هم میرسد
بیشتر بخوانید
اخبار روز 30 سال از تولد فراری F40 افسانه‌ای گذشت
این هفته تولد 30 سالگی مدل افسانه ای فراری یعنی f40 است. این خودرو که آخرین ساخته دستان اِنزو فِراری بزرگ است در سال 1987 میلادی رونمایی شد
بیشتر بخوانید
اخبار روز استقبال قابل توجه موتورسواران از خرید بیمه شخص ثالث
علی جباری گفت: در تیرماه امسال، 180 هزار بیمه نامه شخص ثالث فروخته شد که این امر به ما اثبات میکند استقبال قابل توجهی از سوی موتورسواران برای خرید بیمه شخص ثالث صورت گرفته است
بیشتر بخوانید
بررسی خودرو بررسی مفصل تسلا مدل S فیس لیفت 2016
گاراژ ماشینها - امروز میخواهیم تسلا مدل S فیس لیفت 2016 را زیر ذره بین بررسی ببریم. خودرویی فوق العاده که آلایندگی آن صفر درصد میباشد
بیشتر بخوانید