کوچک اما پرتوان! بررسی آئودی TT RS جدید

کوچک اما پرتوان! بررسی آئودی TT RS جدید

آئودی به تازگی با عرضه‌ی TT RS تعداد مدل‌های پرفورمنس خود را افزایش داده اما آیا این خودرو می‌تواند پورشه کیمن را شکست دهد؟

آئودی به تازگی با عرضه‌ی TT RS تعداد مدل‌های پرفورمنس خود را افزایش داده اما آیا این خودرو می‌تواند پورشه کیمن را شکست دهد؟ پورشه در سال 2016 با نشان داده سلاح فوق‌العاده اما کمتر کاریزماتیک خود یعنی کیمن S چهار سیلندر به میدان آمده است. خب اگر شما خواهان یک کوپه‌ی پرفرومنس کامپکت با پیشرانه‌ای خوب باشید، آئودی TT RS جدید یک آلترناتیو قوی برای پورشه کیمن است.


منصفانه است بگوییم که این خودرو در زمینه دینامیک رانندگی عالی نیست اما با شاسی تیزتر MQB، جدیدترین نسخه TT RS هیجان زیادتر، هندلینگی درگیر کننده تر و راندمان بالاتری را نشان می‌دهد. قلب تپنده‌ی TT RS پیشرانه‌ی 5 سیلندر 2.5 لیتری توربو است. این پیشرانه در RS3 نیز بکار رفته اما اینجا قدرت آن به 395 اسب بخار رسیده است و البته همین کار تأثیری شگفت روی کوپه‌ای کوچک همانند TT RS دارد. این خودرو هم‌اکنون کارایی یک سوپرکار را ارائه می‌کند. با وجود لانچ کنترل 3.7 ثانیه طول می‌کشد تا خودرو به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد اما با وجود گشتاور 480 نیوتون متری که در محدوده‌ی دورهای 1750 تا 5850 در دسترس است مجبور نیستند که برای دست‌یابی به حداکثر قدرت نزدیک ردلاین شوید.


در دورهای میانی پیشرانه بسیار قوی عمل کرده و صدایی تولید می‌شود که کاراکتر زیادی دارد. این همان چیزی است که نمی‌توانید در کیمن بدان دست یابید. تنها یک گیربکس برای TT RS وجود دارد. این گیربکس از نوع 7 سرعته دو کلاچه S ترونیک است که قدرت را از طریق سیستم کواترو به هر چهار چرخ می‌فرستد. هرچند دنده‌ی هفتم بسیار طولانی بوده و 6 دنده‌ی اول برای رانندگی اسپورت تر بوده و بهتر است دنده‌ی هفتم برای بزرگراه‌ها و سرعت‌های کروز استفاده شود. تعویض دنده‌ها بسیار سریع بوده و با دقت صورت می‌پذیرد. هر بار که دنده سبک می‌شود صدایی از پیشرانه برخاسته و این واقعه را اعلام می‌کند.


برخلاف R8، سیستم چهارچرخ محرک بر پایه‌ی تکنولوژی Haldex است و درحالی‌که کشش فوق‌العاده‌ای را به TT RS می‌بخشد اما به انعطاف‌پذیری برخی سیستم‌های چهار چرخ محرک دیگر نیست. این خودرو 130 کیلوگرم سنگین‌تر از کیمن S PDK است و درحالی‌که ساختار MQB در کاهش وزن نقش مؤثری داشته و این اضافه‌وزن را پنهان می کند، با قرار گرفتن پیشرانه‌ی 5 سیلندر 2.5 لیتری در جلو، وزن زیادی در دماغه‌ی خودرو متمرکز شده است؛ بنابراین با اینکه این خودرو در جاده چسبندگی زیادی دارد اما در پیست ما کم فرمانی را مشاهده کردیم.


TT RS بالانس خاص کیمن را ندارد اما اگر شما در پیچ آرام برانید و اجازه دهید تا سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانه کار خود را انجام دهند می‌بینید که این خودرو هنوز هم سریع است. چسبندگی زیادی وجود دارد و فرمان سریع و دقیق TT RS به شما اجازه می‌دهد تا چابکی فوق‌العاده‌ای داشته باشید. TT RS نسبت به نسخه‌ی معمولی 10 میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد و البته کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد. البته با وجود رینگ‌های 19 اینچی (رینگ‌های 20 اینچی سفارشی نیز در دسترس هستند) سواری خودرو احساس سفتی دارد.


شما می‌توانید سیستم تعلیق سفارشی اسپورت خودرو با کنترل سواری مگنتیک را نیز سفارش دهید که بر توانایی‌های خودرو می‌افزاید. با وجود توانایی‌های این خودرو در عبور از راه‌های پرپیچ‌وخم،TT RS در حالت راحت نیز سواری بی‌دغدغه‌ای را ارائه می‌کند اما ناهمواری‌های بزرگ می‌توانند کمی آرامش خودرو را به هم بزنند. در حالت دینامیک دامپرها سفت‌تر شده اما تنظیمات نرم‌تر برای استفاده در جاده مناسب‌تر است. در حقیقت شما می‌توانید با آئودی TT RS همه‌روزه رانندگی کنید.


با توجه به کارایی خودرو مصرف سوخت 8.2 لیتری آن خوب به نظر می‌رسد. به منظور ویژه‌تر کردن TT RS، آئودی برخی ویژگی‌های جدید از جمله چراغ‌های پشتی LED با ماتریکس جدید را عرضه کرده که حتی نمایی تیزتر را به این کوپه‌ی سریع اعطا کرده است. به منظور تمایز TT RS با نسخه‌ی معمولی آئودی در این خودرو از سپر جلوی عمیق، قوس چرخ‌ها و بال عقبی کوچک استفاده کرده و در داخل کابین نیز شاهد صفحه نمایش کاکپیت مجازی 12.3 اینچی با حالت مخصوص RS هستیم.


هسته‌ی اصلی TT RS پیشرانه‌ی 5 سیلندر آن است. این موضوع کاراکتری قوی به TT RS بخشیده و البته شاهد شاسی ارتقا یافته و حتی چسبندگی بیشتری نیز هستیم. اما باید گفت که این خودرو بالانس و درگیر کنندگی پورشه کیمن S را ندارد. اشتباه نکنید، این خودرو یک سلاح خیابانی است. با توجه به بهای نسبتاً مناسب و عملکرد خوب این خودرو می‌توان شاهد فروش خوب TT RS بود.

مشخصات آئودی TT RS

قیمت: 51800 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر 2.5 لیتری توربو
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهارچرخ محرک
قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/480 نیوتون متر
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اطلاعیه فروش فروش BYD S6 آغاز شد
گاراژ ماشینها - شرکت کارمانیا نماینده و شریک تجاری byd چین در ایران، فروش تابستانه خودروی byd s6 را آغاز کرد
بیشتر بخوانید
اخبار روز بنزین گران خواهد شد یا نه؟
گاراژ ماشینها - در هفته های اخیر شاهد افزایش باورنکردنی مصرف بنزین در کشور بودیم که این امر سوالی واحد در ذهن همه ایجاد میکند که آیا بنزین گران خواهد شد یا نه؟
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت خودروهای وارداتی کره ای، ژاپنی، فرانسوی و آلمانی
آنچه در زیر آمده قیمت خودروهای وارداتی از چهار کشور کره جنوبی ، ژاپن، فرانسه و آلمان میباشد. رنج قیمتی این خودروها از 84 میلیون آغاز و تا 442 میلیون هم میرسد
بیشتر بخوانید
اخبار روز 30 سال از تولد فراری F40 افسانه‌ای گذشت
این هفته تولد 30 سالگی مدل افسانه ای فراری یعنی f40 است. این خودرو که آخرین ساخته دستان اِنزو فِراری بزرگ است در سال 1987 میلادی رونمایی شد
بیشتر بخوانید
اخبار روز استقبال قابل توجه موتورسواران از خرید بیمه شخص ثالث
علی جباری گفت: در تیرماه امسال، 180 هزار بیمه نامه شخص ثالث فروخته شد که این امر به ما اثبات میکند استقبال قابل توجهی از سوی موتورسواران برای خرید بیمه شخص ثالث صورت گرفته است
بیشتر بخوانید
بررسی خودرو بررسی مفصل تسلا مدل S فیس لیفت 2016
گاراژ ماشینها - امروز میخواهیم تسلا مدل S فیس لیفت 2016 را زیر ذره بین بررسی ببریم. خودرویی فوق العاده که آلایندگی آن صفر درصد میباشد
بیشتر بخوانید