بررسی سوزوکی SX4 S-Cross 2016

بررسی سوزوکی SX4 S-Cross 2016

ما ساعتی را با سوزوکی SX4 S-Cross به‌روز شده گذراندیم و فهمیدیم که این خودرو بسیار بهتر از مدل قبلی است.

ما ساعتی را با سوزوکی SX4 S-Cross به‌روز شده گذراندیم و فهمیدیم که این خودرو بسیار بهتر از مدل قبلی است. از زمان معرفی و عرضه‌ی سوزوکی ویتارای جدید در سال گذشته، مدل SX4 S-Cross به‌طور گسترده‌ای نادیده گرفته شده است. هر دو خودرو تقریباً در بازار کراس اوورها اندازه‌ی مشابهی دارند؛ اما هم‌اکنون سوزوکی بازطراحی چشم‌گیری را روی این خودرو انجام داده تا آن را بیشتر شبیه یک شاسی‌بلند نماید. این خودرو همچنین از دو پیشرانه‌ی توربوی جدید نیز سود می‌برد. ما نسخه‌ی 1 لیتری کوچک‌تر Boosterjet را آزمودیم تا ببینیم که آیا می‌توان روی این خودرو به عنوان آلترناتیوی شایسته برای نیسان قشقایی حساب باز کرد یا خیر.

بی‌شک اولین چیزی که برق نگاهتان را می‌رباید نمای جلوی جدید است. کاپوت بالاتر رفته و طراحی جدید پیدا کرده و طبق گفته‌ی مقامات سوزوکی دماغه‌ی خودرو نیز به منظور ایجاد حس قوی‌تر و برجسته‌تر بودن بالاتر آمده است. البته ما دراین‌باره خیلی مطمئن نیستیم و در چشمان ما جلوپنجره‌ی بزرگ کرومی از نظر محل قرارگیری و هماهنگی با چراغ‌ها و کاپوت کمی عجیب به چشم می‌آید. این تغییر اصلی ظاهر SX4 S-Cross است اما با نگاهی عمیق‌تر می‌توان به جزئیات دیگری نیز پی برد. پوشش‌های بدنه بازطراحی شده و ورودی‌های هوای تغییر شکل یافته در جلو دیده می‌شوند. همچنین طرح رینگ‌های آلیاژی تغییر یافته و چراغ‌های جلو و عقب از نوع LED هستند. به علاوه ارتفاع سیستم تعلیق نیز به میزان 15 میلی‌متر افزایش یافته است.

داخل کابین بهبودهای کوچکی در داشبورد صورت گرفته و پلاستیک نرم در آن به چشم می‌خورد. تریم مشکی براق نیز صفحه لمسی را دربر گرفته و در برخی نقاط از مواد روشن‌تر استفاده شده است. هنوز هم مقدار زیادی مواد خراش پذیر روی درب‌ها، بخش بالایی داشبورد و بسیاری از نقاط لمس شونده وجود دارد اما در کل کابین به خوبی سر هم شده است. سوزوکی همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی ویتارا که بزرگ‌تر بوده و استفاده‌ی آسان‌تری دارد را جایگزین نسخه‌ی قدیمی قبلی کرده است. در مجموع علیرغم بهبودهای صورت گرفته، این خودرو هنوز هم بیش از آنکه دل‌چسب و رؤیایی باشد عملکردی‌تر باقی مانده است. این همه‌ی داستان نیست و چیزهای زیادی درباره‌ی گفتن و دیدن وجود دارد.

این خودرو جادارتر از اکثر کراس اوورهای موجود در این محدوده‌ی قیمتی است. فضای مناسب برای افراد قدبلند وجود داشته و فضای سر نیز برجسته است. در این مدل فضای محفظه‌ی بار افزایش 10 لیتری داشته و فضای آن به 440 لیتر رسیده که بیشتر از نیسان قشقایی است. باید گفت به‌طور شگفت‌انگیزی سواری خودرو لذت‌بخش است. پیشرانه‌ی 1 لیتری 110 اسب بخاری جایگزین نسخه‌ی تنفس طبیعی 1.6 لیتری قبلی شده و ما فکر می‌کنیم که این عمل جواب داده است. به خاطر وزن 1160 کیلویی SX4 S-Cross این خودرو حریص و مشتاق به نظر می‌رسد. به عنوان نتیجه سوزوکی سریع‌تر از رقم پیشنهادی 11 ثانیه برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت حس می‌شود.

این خودرو به اندازه‌ی سئات آتکا گشتاور زیادی را در دورهای پایین ارائه نمی‌کند اما پیشرانه منعطف بوده و صدای آن دوست‌داشتنی است. این موارد را با مصرف سوخت و آلایندگی بسیار رقابتی سوزوکی ترکیب کنید. شما حتی می‌توانید این خودرو را با پرداخت 1700 پوند اضافی‌تر به سیستم چهارچرخ محرک سوزوکی مجهز نمایید. با این سیستم SX4 S-Cross فرز و چابک‌تر از قبل احساس می‌شود. سیستم تعلیق به منظور بهبود پایداری و راحتی خودرو تنظیم شده است. وقتی خودرو را تحت فشار می‌گذارید تکان‌های بدنه قابل‌توجه است اما در کل خودرو چسبندگی خوبی دارد. البته جاده‌های ناهموار و دست اندازهای تیز می‌توانند خودرو را ناراحت کنند.

جذابیت واقعی سوزوکی به ارزشی است که پیشنهاد می‌کند. برخلاف اینکه SX4 S-Cross از نظر اندازه و فضای کابین اختلاف چندانی با قشقایی ندارد اما از نظر قیمتی با نیسان جوک کوچک‌تر رقابت می‌کند. بهای این خودرو تنها از 14995 پوند آغاز می‌شود البته نسخه‌ی نیمه فول SZ-T حاضر در این بررسی بهای 19499 پوندی داشته و به سیستم ناوبری، حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین پشتی، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، چراغ‌های LED و رینگ‌های 17 اینچی مجهز است.

این خودرو عموماً به خاطر پیشرانه‌ی 1 لیتری توربوی جدید بهتر شده است. این پیشرانه پاک‌تر، قوی‌تر و آرام‌تر از نسخه‌ی قبلی بوده و البته بازنگری‌های سوزوکی در بخش سیستم تعلیق و کابین نیز به خوبی صورت گرفته است. این خودرو هنوز هم رؤیایی‌ترین و باشکوه‌ترین کراس اوور کلاس خود نیست اما چیزهای زیادی را با این بها ارائه می‌کند.

مشخصات سوزوکی SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet SZ-T

قیمت: 19499 پوند
پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری توربو بنزینی
قدرت/گشتاور: 110 اسب بخار/170 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5 لیتر در هر صد کیلومتر

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

آفرود جان سخت6؛ بی ام و X6 پیش به سوی آفرود
شرکت آلمانی منهارت در پروژه جدید خود دستی به سر و روی بی ام وX6 کشیده تا این خودرو را به یک جان سخت آفرودی تبدیل کرده باشد
بیشتر بخوانید
معرفی خودرو لامبورگینی اوروس رسماََ رونمایی شد
شرکت ایتالیایی لامبورگینی در نهایت و پس از مدت ها انتظار اولین شاسی بلند خود یعنی لامبورگینی اوروس را به عنوان یک خودرو پرتوان و اسپرت معرفی کرد
بیشتر بخوانید
بررسی خودرو بررسی کامل سوبارو اسکنت 2019
در این مقاله به بررسی شاسی بلند عظیم الجثه شرذکت ژاپنی سوبارو اسکنت مدل 2019 بپردازیم تا با امکانات و قابلیت های این خودرو آشنا شویم
بیشتر بخوانید
قیمت روز جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار تهران
دلالی در بازار خودروهای وارداتی بسیار داغ است و بیشتر به صحنه جنگ شبیه شده است اما به اعتقاد کارشناسان خودرو، افرادی خاص این بازار را می‌گردانند و برای موفقیت باید با آنها ارتباط داشت.
بیشتر بخوانید
اخبار روز حذف سفارشی‌سازی خودروهای وارداتی با دستورالعمل جدید
گاراژ ماشینها - سومین دستورالعمل واردات خودرو در کمتر از یک سال اعلام شد؛ خبری که از سخت‌تر شدن روند واردات خودرو حکایت دارد.
بیشتر بخوانید
قیمت روز ارتقای سیستم صوتی خودرو چقدر آب می خورد؟
خیلی از ما هنگام رانندگی برنامه های خاص رادیو و یا قطعات صوتی مورد علاقه خود را گوش می کنیم. در این مواقع، یک سیستم صوتی با کیفیت، لذت سمعی ما را هنگام رانندگی دو چندان می کند. به ویژه اگر در جاده و در حال مسافرت باشیم.
بیشتر بخوانید