بررسی مدل جدید پورشه پانامرا ی توربو 2017

بررسی مدل جدید پورشه پانامرا ی توربو 2017

همه ی مدل های پورشه پانامارا عالی و جذاب هستند، اما مدل توربو 542 به عنوان پرچمدار پورشه در جاده ها چگونه عمل خواهد کرد؟

پورشه پانامرا در همه ی ابعاد متحمل تغیرات چشمگیری شده است، اما آیا می تواند جایگاه خود را به عنوان یکی از  قدرتمند ترین ها ، در سالن فروش ماشین های اسپرت تحکیم بخشد. نه تنها عملکرد و هندلینگ این خودرو بهبود یافته است، بلکه طراحی، فناوری و سیستم پالایشی(تصفیه ی هوا) نیز به روز شده است. قیمت پانامارا دیزل 4s معقول است و نمی توان از دل ربایی مدل توربو چشم پوشی کرد. 

نسل جدید و دوم پانامرا ها، تنها در یک مورد با نسل های پیشین خود مشابه هستند: این مورد، نام این خودرها می باشد. صرف نظر از اتاق 4 در پورشه ی جدید، که تقریبا قابل تشخیص نیست، شاسی ها با برند جدید، موتورهای توربوی جدید و کابینی که با آخرین تکنولوژی کاملا از نو طراحی شده است، از جمله ی تغیرات هستند.

این پرچمدار اگرچه  چند ماه قبل ، خودش را در اتوبان های آلمان به اثبات رسانده اما این اولین فرصت ما برای رانندگی با آن در جاده های تنگ و پر پیچ و خم کشور انگلیس است. بر کسی پوشیده نیست که مدل قدیمی پانامرا چشم گیر نبود، اما نمی توان چنین نظری را در خصوص این مدل جدید نیز داشت. همه ی موراد در این مدل جدید، فوق العاده است، این امر به لطف ویژه گی های خیره کننده و قسمت های عضلانی عقب این ماشین است.

صرف نظر از ارتقا های صورت گرفته در بخش خارجی، اتاق پانامرای جدید فراتر از این ها هم پیش رفته است. کنسول دکمه ای این ماشین جای خود را به مجموعه ای از دکمه های لمسی حساس داده است؛ طوری که سیستم مربوط به اطلاعات دسته دوم یک نمایشگر اچی دی را فراهم می آورند که نظیر آن را نمی توان حتی در نمایشگر های خانگی مشاهده کرد.

نشانگر دور موتور خودرو توسط دو خروجی دیجتال ساپورت می شود که به همراه هم یک سیستم هدایت گر کامپیوتری برای مسافرت ها و یا حتی برای دید در شب فراهم می آورند. صرف نظر از ظاهر سفینه ای این خودرو، همه ی امکانات را می توان آسان و به سادگی بکار برد. طراحی کابین و سیستم اجرایی خودرو قطعا بدون نقص می باشد.

 موتور توربوی دوقلو 4 لیتری این خودرو که جدیدا در جلوی خودرو قرار گرفته است با یک استارت به راه می افتد، اما صدای بسیار اندکی دارد و به صورت بسیار حرفه ای گشتاور های 770 و 542 را پوشش می دهد. قدرت توسط یک گیربکس هشت سرعته ی جدید speed PDK dual-clutch به یک محور متحرک 4wd منتقل می شود. اتاق جدید قدرت حمل یک محموله ی 2000 کیلوگرمی را به همراه راننده ی ماشین دارد؛ این عمل در صورتی انجام می شود که صرف نظر از این همه سنگینی ماشین سرعت و راحتی خود را به عنوان یک پانارامای توربو حفظ می کند.

با گشتاور عظیم 770 نیوتون متری که در 2000  دور در دقیقه در دسترس است غرش این خودرو هنگام افزایش سرعت و با تعوض دنده ها بیشتر و بیشتر می شود.  همین که شما دور موتور را افزایش می دهید، موتور 4 لیتری v8 خودش را نشان می دهد، این پروسه با اضافه شدن اگزوزهای اسپرت تکمیل شده است.

اما آنچه که بیش از سرعت پانامرا ما را تحت تاثیر قرار می دهد، سیستم اجرایی این خودرو می باشد. سیستم جدیدی که به نسل دوم این مدل اضافه شده است، یک تکنولوژوی فرمان پذیری چرخها در محورعقب است که به هنگام دور زدن آهسته به چابکی و به هنگام دور زدن سریع به ثبات خوودرو کمک می کند. کاری این که سیستم می کند، تبدیل کردن یک قهرمان وزنه برداری المپیک به یک قهرمان ژیمناستیک است!

پانارما نه تنها قدرتمند است بلکه از یک سواری راحت نیز سود می برد. سیستم تعلیق هوا به همراه کمک فنرهای منعطف منجر به شناور شدن این لوکس اشرافی دو تنی در جاده ها می شوند. همه ی امکانات داخلی پانامرا مثل Mercedes-AMG S 63 بی عیب ونقص نیست ، اما پانارمرا  در این مسیر با مرسدرس بنز فاصله ی چندانی ندارد.

پانامرا برای حمل وسایل دست و پا گیر نیز عملکرد نسبتا خوبی دارد. در قسمت عقبی ماشین برای دو فرد بزرگسال  و یا برای دراز کردن پا فضای زیادی را تعبیه کرده است ، در ضمن ایک صندوق 495 لیتری می تواند لوازم بیشتر از نیازی را نیز در خود جای بدهد.

 ویژگی های کلیدی

مدل : پورشه پانامرا توربو

قیمت : 113/075 یورو

پیشرانه : 4 لیتری v8 تویین توربو

قدرت : 542 اسب بخار و 770 نیوتون متر گشتاور

انتقال قدرت : گیربکس 8 سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل پورشه (pdk)

محور متحرک : 4wd

شتاب 0 تا 100 : 3.6 ثانیه

حداکثر سرعت : 304 کیلومتر در ساعت

میزان تولید co2 : حداکثر 204 گرم در هر کیلومتر

مصرف سوخت : هر 48 کیلومتر 1 گالن

 

نظرات

آخرین ویدئو ها