7 دلیل برای آنکه رنو کپچر نخریم!

7 دلیل برای آنکه رنو کپچر نخریم!

نزدیک به یکسال پیش ایران‌خودرو تصمیم گرفت فروش رنو کپچر را در ایران به عنوان یک شاسی‌بلند شهری آغاز کند.

هدف از عرضه کپچر، تسخیر بازار خودروهای محدوده ۱۰۰ میلیون تومان توسط ایران‌خودرو بوده است و کسانی که تمایلی به خرید خودروهای چینی موجود در بازار نداشته‌اند، می‌توانستند به سراغ این خودرو بروند. این خودرو اگر چه یک خودرو اروپایی محسوب می‌شود ولی چندان هم بی‌نقص نبوده و معایب مختلفی دارد که ما در این مطلب از سایت چرخان آنها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشد.

۱- کابین لغزنده

اگر قصد خرید یک دستگاه خودرو کپچر را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که انتظار یک سواری نرم و بدون لغزش را نداشته باشید چرا که به گفته بسیاری از کارشناسان و مالکان، کپچر تکان‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده را به خوبی دفع نمی‌کند وسرنشینان به‌خصوص افرادی که در عقب نشسته‌اند، این تکان‌ها را به خوبی حس خواهند کرد. این نکته یک عیب بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود چرا که در جاده‌های ناهموار احتمالا شما به قرص‌های ضدتهوع نیاز پیدا خواهید کرد.

۲- کابین پلاستیکی

در حالی که بسیاری از هموطنان از کابین خودروهای چینی به دلیل استفاده از پلاستیک سخت ابراز نارضایتی می‌کنند، باید بگوییم که اگر به سراغ کپچر بروند باز با همان صحنه آشنا، روبرو خواهند شد. چرا که سرتاسر فضای داخلی کپچر از پلاستیک سخت و ارزان قیمت پوشیده شده است که حس ناخوشایندی را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید این خودرو را دارید یک تیک قرمز بزرگ در مقابل نام آن بزنید.

۳- حجم موتور کم

بسیاری از ایرانیان حجم موتور را به عنوان اولین گزینه برای انتخاب یک خودرو خوب می‌دانند، و اگر بخواهند ماشین مناسبی برای خود دست‌‌ و پا کنند، اولین نکته‌ای که از فروشنده سوال می‌کنند این است که حجم موتور خودرو چند لیتر است؟! بنابراین اگر شما جزء همین دسته از افراد هستید باید به‌کلی دور نام کپچر یک خط قرمز بکشید چرا که این خودرو از یک موتور ۱.۲ لیتری توربو شارژر بهره می‌برد که عملکرد آن قابل مقایسه با محصولاتی مانند جکS5 با موتور ۲.۰ توربو نخواهد بود.

۴- ارتفاع کم کابین

وقتی شما از خارج به کپچر نگاه می‌کنید، آن را یک خودرو شاسی بلند تشخیص خواهید داد ولی زمانی که وارد کابین شوید نوع طراحی صندلی‌ها و ارتفاع کم آنها به شما اجازه نمی‌دهند که لذت سوار شدن به یک شاسی‌بلند را حس کنید. گفتنی است که اگر شما تجربه سوار شدن خودرویی مانند تندر ۹۰ را دارید، سوارشدن کپچر تجربه جدیدی برای شما به همراه نخواهد داشت.

۵- کمبود بعضی از تجهیزات

سانروف و صندلی‌هایی با قابلیت تنظیم برقی از جمله تجهیزاتی محسوب می‌شوند که اکثر خودروهای هم رده با کپچر، این آپشن‌ها را در خود جای داده‌اند ولی متاسفانه در مدل‌های ارائه شده از سوی ایران خودرو نه از سانروف خبری بود و نه از صندلی‌های برقی. شاید نبود صندلی برقی را بتوان تحمل کرد اما سانروف یکی از تجهیزات اساسی خودروهای جدید محسوب می شود که جای خالی آن در کپچر به شدت حس خواهد شد.

برخی از مالکان کپچر از کیفیت پایین سیستم صوتی این خودرو ابراز نارضایتی کرده‌اند. پس اگر قصد خرید کپچر را دارید به فکر یک سیستم صوتی قوی‌تر باشید.

۶- فعال نبودن برخی از آپشن‌ها

به گفته مالکان کپچر برخی از آپشن‌های ذکر شده در کاتالوگ این خودرو فعال نیستند. سیستم قفل‌شدن در‌‌ب‌ها بعد از شروع حرکت‌، پاور ویندوز برای شیشه‌های جلو‌، GPS و AFS (‌چراغ‌های تطبیق‌پذیر جلو با چرخش فرمان) مهم‌ترین این آپشن‌ها هستند که برخی از آنها مانند GPS رنو توسط نمایندگی فعال می‌شود اما نقشه ایران را ندارد. در این بین خبری از عملکرد پاور ویندوز و AFS هنوز اعلام نشده است و نمایندگی‌ها نیز کاری در این زمینه نمی‌کنند. به استناد گفته‌های مالکان کپچر این بخش به مقاله اضافه شده، که تعداد این مالکان قابل ملاحظه بوده است.

به دلیل عرضه محدود رنو کپچر در ایران احتمالا بعد از مدتی خدمات پس از فروش آن با مشکل روبرو خواهد شد و قطعات کپچر به سختی قابل تهیه خواهد بود.

۷- قیمت بالا

با به نمایش درآمدن این مقاله در سایت پیش‌بینی می شود برخی از طرفداران این خودرو اعلام کنند که کپچر بهترین خودرو سال ۲۰۱۵ اروپا اعلام شده است و مطالب این مقاله را به چالش بکشند، بنابراین باید بگوییم که رنو کپچر ۱۹۹۸۶ دلاری به عنوان بهترین خودرو انتخاب شده نه کپچر ۱۱۲ میلیون تومانی. اگر این خودرو در ایران با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان عرضه می‌شد طبیعتا بهترین شاسی‌بلند زیر ۱۰۰ میلیون تومان انتخاب شده و بسیاری از ضعف‌های آن اصلا به چشم نمی‌آمد. همچنین کپچر رقیبان سرسختی در کلاس شاسی‌بلند در ایران دارد که قیمتی به مراتب کمتر از آن دارند که از جمله آنها می‌توان به سانگ‌یانگ تیوولی و جک‌اس۵ اتومات اشاره کرد.

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز ساندرو استپ وی؛ موفق یا ناموفق!
گاراژ ماشینها - تنها 7500 دستگاه استپ وی پیش فروش شده که تعداد زیادی از آنها به انصراف انجامیده اند حال باید دید این خودرو موفق خواهد بود یا خیر.
بیشتر بخوانید
اخبار روز اولین دستگاه از پژو 3008 وارد ایران شد + تصاویر
پژو 3008 یکی از جدیدترین محصولات اروپایی و جدید بازار به حساب می‌آید که به تازگی با قیمت 120 میلیون تومان وارد مناطق آزاد کشورمان شده است.
بیشتر بخوانید
آموزش فنی سیستم ضد واژگونی (ARP) را بهتر بشناسیم
این حروف مخفف عبارتی است که در فارسی به‌طور عمومی به آن سیستم ضد واژگونی خودرو گفته می‌شود و احتمالاً آن را در کاتالوگ بعضی از شاسی‌بلند‌های بازار دیده‌اید.
بیشتر بخوانید
اخبار روز برچسب قیمت خودرو حذف شد
گاراژ ماشینها - وزارت صنعت، معدن و تجارت با حذف برچسب قیمت برخی کالاهای مصرفی آزارسازیی را استارت زد ممکن است به آزاد سازی قیمت خودرو نیز منجر شود.
بیشتر بخوانید
اخبار روز آیا آگهی واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی واقعیت دارد؟
در پی ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی، فضایی برای سوء استفاده و کلاهبرداری برخی افراد فراهم شده به طوری که با دادن وعده واردات این نوع خودروها، نسبت به اخاذی از متقاضیان اقدام می‌کنند.
بیشتر بخوانید
اخبار روز ساعت طرح ترافیک و زوج و فرد در نیمه دوم سال
گاراژ ماشینها - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در نیمه دوم سال توضیحاتی را ارائه کرد.
بیشتر بخوانید