رونمایی از خودروی الکتریکی چری آریزو 5e

رونمایی از خودروی الکتریکی چری آریزو 5e

آنچه را که در تصویر می‌بینید خودروی جدیدی به نام چری آریزو 5E است؛ یک خودروی الکتریکی که بر مبنای مدل آریزو 5 سدان تکوین و توسعه یافته است

آنچه را که در تصویر می‌بینید خودروی جدیدی به نام چری آریزو 5E است؛ یک خودروی الکتریکی که بر مبنای مدل آریزو 5 سدان تکوین و توسعه یافته است. خودروی مذکور در ماه ژوئن وارد بازار چین خواهد شد و بنا بر ادعای شرکت چری، برد آن معادل 410 کیلومتر است. این میزان از برد، بیشتر از هر خودروی الکتریکی تولید انبوه دیگری در چین است.

داخل کابین این خودرو به نحو عجیبی “احمقانه” است. در حال حاضر، بیشتر خودروهای برقی ساخت چین از رنگ آبی غلیظ برای درجات پشت آمپر و نیز صفحه نمایش لمسی بزرگ خود استفاده می‌کنند. چری هنوز مشخص نکرد که رقم برد جالب‌توجهی که برای این خودرو ذکر نمود، بر مبنای کدام‌یک از دو استاندارد، اعم از اروپایی (NEDC) و یا آمریکایی (EPA) است؛ اما معمولاً سازندگان چینی از استاندارد (NEDC) استفاده می‌کنند.

قلب این خودرو شامل یک پیشرانه الکتریکی به توان 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن متر است. حداکثر سرعت آن نیز معادل 152 کیلومتر بر ساعت است. در حالت شارژ سریع، 30 دقیقه زمان می‌برد تا 80 درصد از حجم باتری آریزو 5e شارژ شود. بااین‌حال، چری مدت‌زمانی را که برای شارژ این خودرو با برق 220 ولت لازم است را ذکر نکرد.

انتظار می‌رود که بهای این خودرو حول‌وحوش 100 هزار یوآن (حدود 14,500 دلار) باشد که البته این رقم شامل یارانه نیز می‌شود. (- در کشور چین جهت خرید خودروهای برقی به خریداران آن سوبسید و یا مشوق‌های مالی تعلق می‌گیرد. مثلاً در مورد خودرویی چون بایک E150، تقریباً نیمی از بهای آن توسط دولت مرکزی، دولت ایالتی و خود شرکت سازنده تقبل می‌شود.)

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

کلاسیک ژیان خاطره انگیز در قاب چوبی!
تا به امروز،سیتروئن 2cv یا پدرهمان ژیان خودمان به عنوان یکی از نمادین ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو باقی مانده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک کشف یک فراری دیتونای کلاسیک در ژاپن!
یک دستگاه فراری دیتونای بسیار خاص در یک پارکینگ متروکه در ژاپن پیدا شده است که مدل سال 1969 میلادی است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک سفارش یک موستانگ شلبی مدل 1967 توسط یک سعودی
یک شاهزاده سعودی یک دستگاه موستانگ شلبی GT500CR مدل 1967 را به شرکت Classic Recreations سفارش داده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک خودروی پیکان چگونه ایرانی شد؟
پیکان هنوز هم طرفدار دارد اما شاید خیلی ها ندانند که این خودروی نوستالژیک چطور وارد ایران شده است ؛ پس شمارا دعوت به خواندن این مطلب میکنیم.
بیشتر بخوانید
کلاسیک تویوتا کمری دهه هشتادیا چجوری بود
یکی از خودرو هایی که در دهه 80 در رکاب برادر کوچکتر خود کرولا قرار گرفته بود، تویوتا کمری بود که نام و نشانی برای خود در آن سال ها دست و پا کرد.
بیشتر بخوانید
کلاسیک همایش اتومبیل های کلاسیک کلوپ فولکس واگن
نخستین همایش اتومبیل های کلاسیک در سال جدید فعالیت خود را با کلوپ ماشین های فولکس واگن (بیتل) در پیست اتومبیلرانی آزادی در تهران شروع کرد .
بیشتر بخوانید