چه زمانی واشر سرسیلندر می‌سوزد؟

چه زمانی واشر سرسیلندر می‌سوزد؟

اگر آب رادیاتور کم باشد به موتور و واتر پمپ خودرو فشار وارد می‌شود و گاهی اوقات باعث سوختن واشر سر سیلندر خواهد شد که تعمیر آن هزینه سنگینی خواهد داشت.

گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون‌ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین كم شدن قدرت و كشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر هستند.

چه زمانی واشر سرسیلندر می‌سوزد؟

۱. آب رادیاتور کم باشد.

۲. مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود.

۳. خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

۴. نقص فنی در ترموستات.

۵. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

۶. پیچ خوردگی شلنگ‌های ورودی و خروجی رادیاتور.

۷. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

 توجه: سوختن واشر سرسیلندر در یک لحظه و یک دقیقه اتفاق نمی‌افتد بلکه اول آب رادیاتور داغ می‌شود و حرارت افزایش پیدا می‌کند و چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز تازه صدمه دیدن واشر شروع می‌شود.

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

کلاسیک ژیان خاطره انگیز در قاب چوبی!
تا به امروز،سیتروئن 2cv یا پدرهمان ژیان خودمان به عنوان یکی از نمادین ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو باقی مانده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک کشف یک فراری دیتونای کلاسیک در ژاپن!
یک دستگاه فراری دیتونای بسیار خاص در یک پارکینگ متروکه در ژاپن پیدا شده است که مدل سال 1969 میلادی است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک سفارش یک موستانگ شلبی مدل 1967 توسط یک سعودی
یک شاهزاده سعودی یک دستگاه موستانگ شلبی GT500CR مدل 1967 را به شرکت Classic Recreations سفارش داده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک خودروی پیکان چگونه ایرانی شد؟
پیکان هنوز هم طرفدار دارد اما شاید خیلی ها ندانند که این خودروی نوستالژیک چطور وارد ایران شده است ؛ پس شمارا دعوت به خواندن این مطلب میکنیم.
بیشتر بخوانید
کلاسیک تویوتا کمری دهه هشتادیا چجوری بود
یکی از خودرو هایی که در دهه 80 در رکاب برادر کوچکتر خود کرولا قرار گرفته بود، تویوتا کمری بود که نام و نشانی برای خود در آن سال ها دست و پا کرد.
بیشتر بخوانید
کلاسیک همایش اتومبیل های کلاسیک کلوپ فولکس واگن
نخستین همایش اتومبیل های کلاسیک در سال جدید فعالیت خود را با کلوپ ماشین های فولکس واگن (بیتل) در پیست اتومبیلرانی آزادی در تهران شروع کرد .
بیشتر بخوانید