هیوندای i30 در نسخه N با 270 اسب‌بخار قدرت معرفی شد

هیوندای i30 در نسخه N با 270 اسب‌بخار قدرت معرفی شد

کمپانی هیوندای پس از ماه‌ها تلاش در نهایت خودروی هاچ‌بک اسپرت خود را برمبنای هیوندای i30 تحت عنوان "i30 N" رونمایی کرد که 270 اسب بخار قدرت دارد

کمپانی خودروسازی هیوندای پس از ماه‌ها تلاش، در نهایت خودروی هاچ‌بک اسپرت خود را برمبنای هیوندای i30 تحت عنوان "i30 N" رونمایی کرد که در داخل و خارج کابین خود از یک طراحی اسپرت سود برده و قرار است که خط تولید آن از پایان سال 2017 میلادی آغاز شده و به مشتریان عرضه شود.پاسخ هیوندای به فولکس واگن گلف GTI در دو مدل مختلف خلاصه می‌شود که هر دوی آنان به یک پیشرانه توربوشارژر 2 لیتری بنزینی با جعبه دنده 6 سرعته دستی مجهز شده‌اند که برای مدل پایه حداکثر قدرت 246 اسب بخار و همچنین برای مدل بالاتر (همراه با بسته تقویتی) نیز بیشینه قدرت 271 اسب بخار تعریف شده است که در عمل برای مدل پایه حداقل شتاب صفر تا صد 6.4 ثانیه و همچنین برای مدل قوی‌تر هیوندای i30 N نیز شتاب صفر تا صد 6.1 ثانیه بدست آمده است. 

هیوندای آی 30

در هر دو مورد، گفتنی است که شاسی و بدنه اتومبیل توسط یک سیستم تعلیق ارتقا یافته تطبیقی حمایت می‌شود و 5 حالت مختلف رانندگی را در اختیار مالک خود قرار می‌دهد که به ترتیب شامل حالت رانندگی "عادی"، حالت "اکو"، حالت "اسپرت"، حالت ویژه "N" و همچنین در پایان شامل حالت رانندگی "N Custom" می‌شود که می‌توان از طریق دکمه‌های تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان به فعال سازی و یا غیرفعال کردن حالت‌های ذکر شده مشغول شد. هرچند با انتخاب حالت‌های مختلف ذکر شده، می‌توان بر روی پارامترهای مختلف موتور، سیستم پایداری الکترونیکی، صدای موتور و همچنین فرمان پذیری اتومبیل تاثیرگذار گذاشت تا حالت‌های مختلف رانندگی بر روی هیوندای i30 N واقعی‌تر باشند و به خوبی حس شوند.

هیوندای آی 30

در ادامه گفتنی است که مدل‌های تقویت شده هیوندای i30 N طبق اظهارات شرکت سازنده، همراه با رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی عرضه خواهند که برای داشتن یک عملکرد بهتر، توسط لاستیک‌های پیرلی "P-Zero" پوشیده شده‌اند، اما برای مهار بهتر آنان از دیسک‌های بزرگ ترمز با کالیپر قرمز رنگ و همچنین برای ارسال بهتر نیروی موتور به سمت آنان از یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی استفاده شده است.یکی از ویژگی‌های جالب هیوندای i30 N هم می‌تواند بکارگیری بلندگوهایی در کنار ستون شیشه جلو باشد که بر روی هر دو مدل این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این خصوص هیوندای گفته است که با استفاده از اسپیکرهای اضافه بر روی این خودرو، می‌توان صدای موتور را دلنشین‌تر کرد، بویژه اینکه سیستم اگزوز این خودرو از خروجی‌های متغیر استفاده می‌کند و می‌توانید فرکانس و صدای دلخواه خود را از ماشین دریافت کنید تا لذت رانندگی با این خودرو بیش از پیش شود.

هیوندا آی 30

در ادامه شرکت خودروسازی هیوندای در رابطه با ویژگی‌های این خودرو اضافه کرد: خودروی هیوندای i30 N نه تنها یک خودروی هاچ بک اسپرت با شتاب سریع و سرعت بالا است، بلکه می‌توان کارهای روزمره خود را با این خودرو انجام داد و از سواری با آن در حالت‌های مختلف رانندگی لذت برد. 

هیوندا آی 30

در پایان هم گفتنی است که اتومبیل هیوندای i30 N جدید با امکانات و تجهیزات منحصربه فرد، در 6 رنگ بیرونی به مشتریان عرضه خواهد شد که در گالری تصاویر می‌توانید رنگ "آبی" منحصربه فرد آن را تماشا کنید، اما در کنار این گزینه می‌توان رنگ‌های دیگری هم انتخاب کرد که تحت عناوین "سفید قطبی"، "خاکستری میکرون"، "فانتوم سیاه"، "سنگ خاکستری" و "قرمز انجین" شناخته می‌شوند!.

هیوندا آی 30

منبع سایت رسمی هیوندای

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

کلاسیک ژیان خاطره انگیز در قاب چوبی!
تا به امروز،سیتروئن 2cv یا پدرهمان ژیان خودمان به عنوان یکی از نمادین ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو باقی مانده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک کشف یک فراری دیتونای کلاسیک در ژاپن!
یک دستگاه فراری دیتونای بسیار خاص در یک پارکینگ متروکه در ژاپن پیدا شده است که مدل سال 1969 میلادی است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک سفارش یک موستانگ شلبی مدل 1967 توسط یک سعودی
یک شاهزاده سعودی یک دستگاه موستانگ شلبی GT500CR مدل 1967 را به شرکت Classic Recreations سفارش داده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک خودروی پیکان چگونه ایرانی شد؟
پیکان هنوز هم طرفدار دارد اما شاید خیلی ها ندانند که این خودروی نوستالژیک چطور وارد ایران شده است ؛ پس شمارا دعوت به خواندن این مطلب میکنیم.
بیشتر بخوانید
کلاسیک تویوتا کمری دهه هشتادیا چجوری بود
یکی از خودرو هایی که در دهه 80 در رکاب برادر کوچکتر خود کرولا قرار گرفته بود، تویوتا کمری بود که نام و نشانی برای خود در آن سال ها دست و پا کرد.
بیشتر بخوانید
کلاسیک همایش اتومبیل های کلاسیک کلوپ فولکس واگن
نخستین همایش اتومبیل های کلاسیک در سال جدید فعالیت خود را با کلوپ ماشین های فولکس واگن (بیتل) در پیست اتومبیلرانی آزادی در تهران شروع کرد .
بیشتر بخوانید