بررسی سوزوکی ایگنیس 2017 ؛ زشت با کیفیت

بررسی سوزوکی ایگنیس 2017 ؛ زشت با کیفیت

امروز با گاراژ ماشینها همراه باشید چراکه میخواهیم یکی از زشت ترین خودروهای جهان یعنی سوزوکی ایگنیس 2017 را بررسی کنیم و شمارا از میزان کیفیت این خودرو مطلع کنیم

چندین خودروساز در طی سالیان گذشته نام‌های قدیمی را دوباره احیا کرده‌اند. تنها به واکسهال ویوا یا هیوندای توسان نگاه کنید. سوزوکی نیز اوایل امسال نام بالنو را زنده کرد و هم‌اکنون این برند ژاپنی با مدل ایگنیس بازگشته است. نشان ایگنیس آخرین بار 9 سال پیش دیده شده بود اما باید گفت که آن سوپرمینی بلندقد هرگز توجه عموم را به خود جلب نکرد و در حقیقت یک خودروی پرفروش نبود. با توجه به بازار شاسی بلندها که در طی چند سال گذشته رونق خوبی داشته‌اند می‌توان گفت آن خودرو جلوتر از زمان خود بوده است.

Suzuki Ignis 2017

در هر زمینه‌ای، خودروی جدیدی که نام ایگنیس را دوباره زنده کرده جالب‌توجه‌تر است. این خودرو از پلتفرم جدید سوزوکی بهره برده و قطعات خود را با بالنو و نسل بعدی سوپرمینی سوئیفت به اشتراک می‌گذارد. ایگنیس در حقیقت یک کراس اوور شهری همانند فیات پاندا چهار چرخ محرک است. سوزوکی خودروهایی چون فیات 500 و واکسهال آدام را نیز حریف خود می‌داند بنابراین ایگنیس باید عملکرد مناسبی داشته باشد.

Suzuki Ignis 2017

با 3.7 متر طول این خودرو کمی بزرگ‌تر از هیوندای i10 بوده اما با توجه به نمای جلوی جذاب، بدنه‌ی نازک، خط سقف زاویه‌دار و قوس چرخ‌های ترد یکی از متمایزترین خودروهای شهری به شمار می‌رود. این خودرو را دوست داشته باشید یا نه اما شکی وجود ندارد که ایگنیس شخصیتی واقعی دارد که تنها رقبای جذاب می‌توانند آن را دوباره‌سازی کنند.

Suzuki Ignis 2017

داخل خودرو متداول‌تر بوده اما احساس گران‌بهاتری نسبت به سایر خودروی شهری شرکت یعنی سلریو دارد. در روی داشبورد و درب‌ها شاهد طراحی و مواد دو رنگ هستیم و موارد قابل‌توجهی چون صفحه لمسی تبلت مانند و کنسول جدای سیستم تهویه شخصیت متمایزی برای ایگنیس ایجاد کرده‌اند. مدل SZ5 حاضر در تست تجهیزات زیادی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم ناوبری ماهواره‌ای، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و ورود بدون کلید اشاره کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی و ناوبری خودرو بیش از فابریک به نظر آید شبیه نمونه‌های افترمارکتی بوده و پلاستیک بکار رفته در داشبورد و درب‌ها نیز از نوع سخت هستند. البته هنوز هم چفت شدن قطعات و بخش‌ها به یکدیگر در سطح مناسبی ارزیابی می‌شود.

Suzuki Ignis 2017

موقعیت رانندگی خودرو اندکی بالا بوده و کابین باریک است اما فضای شگفت‌انگیزی برای پاها و سر وجود دارد. این میزان فضا به لطف داشبورد کوتاه و دو صندلی پشتی انفرادی که از نوع لغزشی هستند ایجاد شده است. این خودرو فضای بیشتری نسبت به اکثر رقبای خود دارد و 4 سرنشین بالغ در سفرهای طولانی راحتی خوبی خواهند داشت. سبک‌ترین نسخه‌ی ایگنیس 810 کیلوگرم وزن دارد به همین علت این خودرو در جاده مشتاق و فرز احساس می‌شود. همه‌ی مدل‌های این خودرو از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.2 لیتری Dualjet با قدرت 89 اسب بخاری استفاده می‌کنند اما می‌توانید سیستم هیبریدی 48 ولتی را نیز سفارش دهید.

Suzuki Ignis 2017

اضافه کردن این سیستم باعث می‌شود که شتاب خودرو 2 ثانیه بهبود یابد اما این خودرو حتی از ارقام روی کاغذ نیز سریع‌تر احساس می‌شود. البته در دورهای بالا پیشرانه کمی خشن نشان می‌دهد. مطابق انتظار این خودرو در شهر هیجان رانندگی خوبی داشته که این امر به لطف ابعاد جمع‌وجور و دید خوب حاصل شده است. هرچند در جاده اوضاع کمی پیچیده می‌شود.

Suzuki Ignis 2017

از یک سو خودرو چابک احساس شده و در سرعت‌های بالا تحت کنترل است اما دست اندازهای بزرگ در سرعت‌های کم باعث ناراحتی خودرو می‌شود و صدای باد و جاده و پیشرانه نیز بیشتر از رقبایی چون فولکس آپ و هیوندای i10 به کابین راه می‌یابند. تکان‌های بدنه نیز کاملاً قابل احساس هستند و فرمان خودرو نیز کند و مبهم نشان می‌دهد.

Suzuki Ignis 2017

خودروی حاضر در تست از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد اما در حقیقت نمی‌تواند به پای فیات پاندا برسد؛ زیرا فاصله‌ی کف خودرو از زمین زیاد نیست. همچنین این سیستم باعث کاهش راندمان خودرو می‌شود بنابراین انتظار داریم که مدل نیمه‌فول دیفرانسیل جلو انتخاب مناسب‌تر و بهتری باشد. سوزوکی ایگنیس نفسی تازه در کلاس خودروهای شهری است و استایل متمایز به همراه جزئیات برجسته و وزن کم دارد. این خودرو جادار بوده و علیرغم اینکه بهترین انتخاب نیست اما سواری دوست‌داشتنی‌ای دارد. ما مدل ارزان‌تر و دیفرانسیل جلوی SZ-T را که ارزش بیشتری در برابر پول پرداختی دارد را پیشنهاد می‌کنیم.

Suzuki Ignis 2017

مشخصات سوزوکی ایگنیس 1.2 SHVS SZ5 4X4

قیمت: 13 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر 1.2 لیتری بنزینی/واحد الکتریکی
قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/120 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته دستی، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 166 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر

سایت سوزوکی ژاپن

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز پژو 301 تا پایان امسال تولید خواهد شد
گاراژ ماشینها - هاشم یکه زارع، مدیر عامل شرکت ایران خودرو: تا پایان امسال تولید خودروی پژو 301 در این شرکت آغاز می‌شود.
بیشتر بخوانید
بررسی خودرو بررسی کامل BMW 340i GT مدل 2016
گاراژ ماشینها - اکنون نوبت به بررسی خودروی زیبای آلمانی؛BMW 340i GT مدل 2016 رسیده است. خودرویی فیس لیفت شده که تابحال حدود 150 هزار دستگاه از آن فروش رفته است
بیشتر بخوانید
اطلاعیه فروش فروش تیوولی مدل 2017 آغاز شد
گاراژ ماشینها - شرکت رامک خودرو نماینده سانگ یانگ در ایران، فروش اعتباری خودروی سانگ یانگ تیوولی مدل 2017 را آغاز کرد
بیشتر بخوانید
اخبار روز اکسنت تولید داخل دو‌هفته دیگر رونمایی و پیش‌فروش می‌شود
شرکت کرمان موتور از رونمایی و پیش‌فروش هیوندای اکسنت تولید داخل تا دو هفته دیگر خبر داد. بدین ترتیب تحویل آن در مهر و آبان‌ماه انجام می‌شود
بیشتر بخوانید
اخبار روز سایپا با کیاموتورز مذاکره میکند
گاراژ ماشینها - مدیرعامل سایپا اعلام کرد: با کیا موتورز روابط خوبی داریم اما برای ورود محصولات جدید این شرکت به کشور هم در حال مذاکره هستیم
بیشتر بخوانید
قیمت روز قیمت لکسوس وارداتی چند است؟
آنچه در زیر آمده قیمت انواع لکسوس وارداتی موجود در کشور است. رنج قیمت این خودروهای لوکس از 207 میلیون شروع و تا 550 میلیون هم میرسد
بیشتر بخوانید