بررسی سوزوکی ایگنیس 2017 ؛ زشت با کیفیت

بررسی سوزوکی ایگنیس 2017 ؛ زشت با کیفیت

امروز با گاراژ ماشینها همراه باشید چراکه میخواهیم یکی از زشت ترین خودروهای جهان یعنی سوزوکی ایگنیس 2017 را بررسی کنیم و شمارا از میزان کیفیت این خودرو مطلع کنیم

چندین خودروساز در طی سالیان گذشته نام‌های قدیمی را دوباره احیا کرده‌اند. تنها به واکسهال ویوا یا هیوندای توسان نگاه کنید. سوزوکی نیز اوایل امسال نام بالنو را زنده کرد و هم‌اکنون این برند ژاپنی با مدل ایگنیس بازگشته است. نشان ایگنیس آخرین بار 9 سال پیش دیده شده بود اما باید گفت که آن سوپرمینی بلندقد هرگز توجه عموم را به خود جلب نکرد و در حقیقت یک خودروی پرفروش نبود. با توجه به بازار شاسی بلندها که در طی چند سال گذشته رونق خوبی داشته‌اند می‌توان گفت آن خودرو جلوتر از زمان خود بوده است.

Suzuki Ignis 2017

در هر زمینه‌ای، خودروی جدیدی که نام ایگنیس را دوباره زنده کرده جالب‌توجه‌تر است. این خودرو از پلتفرم جدید سوزوکی بهره برده و قطعات خود را با بالنو و نسل بعدی سوپرمینی سوئیفت به اشتراک می‌گذارد. ایگنیس در حقیقت یک کراس اوور شهری همانند فیات پاندا چهار چرخ محرک است. سوزوکی خودروهایی چون فیات 500 و واکسهال آدام را نیز حریف خود می‌داند بنابراین ایگنیس باید عملکرد مناسبی داشته باشد.

Suzuki Ignis 2017

با 3.7 متر طول این خودرو کمی بزرگ‌تر از هیوندای i10 بوده اما با توجه به نمای جلوی جذاب، بدنه‌ی نازک، خط سقف زاویه‌دار و قوس چرخ‌های ترد یکی از متمایزترین خودروهای شهری به شمار می‌رود. این خودرو را دوست داشته باشید یا نه اما شکی وجود ندارد که ایگنیس شخصیتی واقعی دارد که تنها رقبای جذاب می‌توانند آن را دوباره‌سازی کنند.

Suzuki Ignis 2017

داخل خودرو متداول‌تر بوده اما احساس گران‌بهاتری نسبت به سایر خودروی شهری شرکت یعنی سلریو دارد. در روی داشبورد و درب‌ها شاهد طراحی و مواد دو رنگ هستیم و موارد قابل‌توجهی چون صفحه لمسی تبلت مانند و کنسول جدای سیستم تهویه شخصیت متمایزی برای ایگنیس ایجاد کرده‌اند. مدل SZ5 حاضر در تست تجهیزات زیادی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم ناوبری ماهواره‌ای، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و ورود بدون کلید اشاره کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی و ناوبری خودرو بیش از فابریک به نظر آید شبیه نمونه‌های افترمارکتی بوده و پلاستیک بکار رفته در داشبورد و درب‌ها نیز از نوع سخت هستند. البته هنوز هم چفت شدن قطعات و بخش‌ها به یکدیگر در سطح مناسبی ارزیابی می‌شود.

Suzuki Ignis 2017

موقعیت رانندگی خودرو اندکی بالا بوده و کابین باریک است اما فضای شگفت‌انگیزی برای پاها و سر وجود دارد. این میزان فضا به لطف داشبورد کوتاه و دو صندلی پشتی انفرادی که از نوع لغزشی هستند ایجاد شده است. این خودرو فضای بیشتری نسبت به اکثر رقبای خود دارد و 4 سرنشین بالغ در سفرهای طولانی راحتی خوبی خواهند داشت. سبک‌ترین نسخه‌ی ایگنیس 810 کیلوگرم وزن دارد به همین علت این خودرو در جاده مشتاق و فرز احساس می‌شود. همه‌ی مدل‌های این خودرو از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.2 لیتری Dualjet با قدرت 89 اسب بخاری استفاده می‌کنند اما می‌توانید سیستم هیبریدی 48 ولتی را نیز سفارش دهید.

Suzuki Ignis 2017

اضافه کردن این سیستم باعث می‌شود که شتاب خودرو 2 ثانیه بهبود یابد اما این خودرو حتی از ارقام روی کاغذ نیز سریع‌تر احساس می‌شود. البته در دورهای بالا پیشرانه کمی خشن نشان می‌دهد. مطابق انتظار این خودرو در شهر هیجان رانندگی خوبی داشته که این امر به لطف ابعاد جمع‌وجور و دید خوب حاصل شده است. هرچند در جاده اوضاع کمی پیچیده می‌شود.

Suzuki Ignis 2017

از یک سو خودرو چابک احساس شده و در سرعت‌های بالا تحت کنترل است اما دست اندازهای بزرگ در سرعت‌های کم باعث ناراحتی خودرو می‌شود و صدای باد و جاده و پیشرانه نیز بیشتر از رقبایی چون فولکس آپ و هیوندای i10 به کابین راه می‌یابند. تکان‌های بدنه نیز کاملاً قابل احساس هستند و فرمان خودرو نیز کند و مبهم نشان می‌دهد.

Suzuki Ignis 2017

خودروی حاضر در تست از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد اما در حقیقت نمی‌تواند به پای فیات پاندا برسد؛ زیرا فاصله‌ی کف خودرو از زمین زیاد نیست. همچنین این سیستم باعث کاهش راندمان خودرو می‌شود بنابراین انتظار داریم که مدل نیمه‌فول دیفرانسیل جلو انتخاب مناسب‌تر و بهتری باشد. سوزوکی ایگنیس نفسی تازه در کلاس خودروهای شهری است و استایل متمایز به همراه جزئیات برجسته و وزن کم دارد. این خودرو جادار بوده و علیرغم اینکه بهترین انتخاب نیست اما سواری دوست‌داشتنی‌ای دارد. ما مدل ارزان‌تر و دیفرانسیل جلوی SZ-T را که ارزش بیشتری در برابر پول پرداختی دارد را پیشنهاد می‌کنیم.

Suzuki Ignis 2017

مشخصات سوزوکی ایگنیس 1.2 SHVS SZ5 4X4

قیمت: 13 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر 1.2 لیتری بنزینی/واحد الکتریکی
قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/120 نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته دستی، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 11.1 ثانیه
حداکثر سرعت: 166 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر

سایت سوزوکی ژاپن

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

کلاسیک ژیان خاطره انگیز در قاب چوبی!
تا به امروز،سیتروئن 2cv یا پدرهمان ژیان خودمان به عنوان یکی از نمادین ترین خودروهای تاریخ صنعت خودرو باقی مانده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک کشف یک فراری دیتونای کلاسیک در ژاپن!
یک دستگاه فراری دیتونای بسیار خاص در یک پارکینگ متروکه در ژاپن پیدا شده است که مدل سال 1969 میلادی است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک سفارش یک موستانگ شلبی مدل 1967 توسط یک سعودی
یک شاهزاده سعودی یک دستگاه موستانگ شلبی GT500CR مدل 1967 را به شرکت Classic Recreations سفارش داده است.
بیشتر بخوانید
کلاسیک خودروی پیکان چگونه ایرانی شد؟
پیکان هنوز هم طرفدار دارد اما شاید خیلی ها ندانند که این خودروی نوستالژیک چطور وارد ایران شده است ؛ پس شمارا دعوت به خواندن این مطلب میکنیم.
بیشتر بخوانید
کلاسیک تویوتا کمری دهه هشتادیا چجوری بود
یکی از خودرو هایی که در دهه 80 در رکاب برادر کوچکتر خود کرولا قرار گرفته بود، تویوتا کمری بود که نام و نشانی برای خود در آن سال ها دست و پا کرد.
بیشتر بخوانید
کلاسیک همایش اتومبیل های کلاسیک کلوپ فولکس واگن
نخستین همایش اتومبیل های کلاسیک در سال جدید فعالیت خود را با کلوپ ماشین های فولکس واگن (بیتل) در پیست اتومبیلرانی آزادی در تهران شروع کرد .
بیشتر بخوانید