پراید و تیبا، هفته‌ی آینده تعیین تکلیف می‌شوند

پراید و تیبا، هفته‌ی آینده تعیین تکلیف می‌شوند

زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و زمان اجرایی شدن قرارداد با شرکای خارجی سؤالاتی بود که روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از مدیرعامل سایپا پرسیده شد.

گاراژ ماشینها - محسن قاسم جهرودی در شرایطی بیش از یک ماه است که سکان هدایت سایپا را در دست گرفته است که از برنامه‌ریزی این شرکت برای حل سه چالش نامبرده خبر داد. محسن قاسم جهرودی روز گذشته در حاشیه نشست مدیران مالی و اعضای هیئت‌مدیره گروه خودروسازی سایپا درخصوص افزایش استانداردهای خودرویی در سال ۹۷ گفت:در جلسه هفته آینده هیئت‌مدیره سایپا، تکلیف ادامه تولید یا از رده خارج شدن دو خودروی پراید و تیبا تعیین خواهد شد.

جهرودی با بیان اینکه هفته آینده تولید محصولات جدید نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد:در این جلسه مشخص می‌کنیم که آیا استراتژی ما حفظ دو محصول موجود در رده کیفی تک‌ستاره همراه ارتقاء کیفیت آن‌ها یا از رده خارج کردن این محصولات است. در حال حاضر بین محصولات گروه سایپا پیوستگی وجود ندارد و بعد از پراید که در محدوده قیمتی ۲۰ میلیون تومان است، محصول بعدی ما در محدوده قیمتی ۵۰ میلیون قرار دارد و بر این اساس نمی‌توانیم مشتری را نگه داریم. چیدمان محصولات سایپا نقص دارد و ما در تلاش هستیم با یک برنامه مدون محصولات جدیدی به بازار عرضه کنیم تا همه محدوده قیمتی و کل نیاز مشتریان را پوشش دهد.

جهرودی درباره‌ی زیان‌ده بودن تولید پراید و مجموعه‌ی خودروسازی سایپا گفت:قیمت خالص فروش پراید برای ما حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و مابقی قیمت آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض دولتی است؛ بنابراین هیچ خودرویی با این قیمت در جهان وجود ندارد. ضمن آنکه تولید آن نیز برای ما زیان‌ده است. با این حال به‌دلیل آنکه حدود ۱۳۰ هزار نفر در تأمین قطعات پراید فعال هستند، از رده خارج کردن آن نیاز به تامل و راهکار مناسب در این زمینه دارد. 

زیان انباشته شرکت سایپا در مقایسه با ۲۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه این شرکت زیاد نیست. در یک ماه گذشته تلاش شده بدهی قطعه‌سازان پرداخت شود. در این زمینه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از یکی از صندوق‌ها دریافت و به قطعه‌سازان پرداخت شد. به این ترتیب بخش قابل‌ توجهی از بدهی‌ها به قطعه‌سازان کاهش یافته است.

پراید

محسن قاسم جهرودی از مذاکره با چند خودروساز معتبر جهان برای طراحی پلت‌فرم جدید خبر داد و گفت:ما هم‌اکنون از زمان طلایی صنعت خودرو در گذشته فاصله گرفته‌ایم؛ بنابراین نیازمند بازنگری در استراتژی‌های صنعت خودرو هستیم. پلت‌فرم خارجی، منعطف خواهد بود و می‌توان انواع خودرو از محصولی در کلاس پراید تا شاسی‌بلند را پوشش داد؛ همچنین در آینده نزدیک یکی از سایت‌های تولیدی سایپا به تولید خودروی الکتریکی اختصاص خواهد یافت. 

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز سهمیه بندی بنزین جدی است
در پی مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان و اصرار دولت بر تغییر قیمت، پیشنهاد سهمیه بندی بنزین و فروش دونرخی آن در سال آینده با تأکید رئیس مجلس، مطرح شده است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پراید و تیبا، هفته‌ی آینده تعیین تکلیف می‌شوند
زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و زمان اجرایی شدن قرارداد با شرکای خارجی سؤالاتی بود که روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از مدیرعامل سایپا پرسیده شد.
بیشتر بخوانید
اخبار روز نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی الزامی نیست
یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری تهران از عدم لزوم ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت و اعلام کرد انتقال در راهنمایی و رانندگی با کارت سبز خودرو کافی است و این کارت به‌عنوان سند رسمی خودرو شناخته می‌شود.
بیشتر بخوانید
طراحی و رندر آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده
یک طراح و هنرمند صنعتی، طرحی مفهومی با نام ابرخودروی لامبورگینی آپیس منتشر کرده که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز سرمایه‌گذاری سنگین بی‌ ام‌ و در تولید باتری و پیشرانه برقی
گروه خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرد، ۲۳۷ میلیون دلار به سرمایه‌گذاری خود در زمینه ساخت مرکز تخصصی سلول‌های باتری در مونیخ آلمان، اضافه می‌کند.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پشت فرمان بی ام و M5 در سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت
اعضای گروه اتوتاپ در یک ویدئوی دیدنی، به‌تازگی خودروی بی‌ام‌و M5 F10 تقویت شده را در بزرگ‌راه‌های آلمان مورد تست قرار داده و توانسته‌اند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.
بیشتر بخوانید