مارک مارکز برای چهارمین بار قهرمان موتوجی‌پی شد

مارک مارکز برای چهارمین بار قهرمان موتوجی‌پی شد

مارک مارکز در مسابقه‌ای که در رده‌ی سوم آن را تمام کرد، قهرمانی جهان 2017 موتوGP را از آن خود کرد و امیدهای قهرمانی داویتسیوزو بر باد رفت

گاراژ ماشینها - داوی نیاز به برد مسابقه داشت و امید داشت مارک مارکز که از پول پوزیشن مسابقه را شروع کرده بود، جز 11 نفر اول تمام‌کننده‌ی مسابقه نباشد. او که از جایگاه نهم آغازگر مسابقه بود، به‌سرعت جلو آمد تا به سد هم‌تیمی خود خورخه لورنزو برخورد کرد.

موتوGP والنسیا

مارک مارکز دورهای ابتدایی را به پیشتازی مسابقه پرداخت اما وقتی در دور چهارم برای مطلع شدن از اوضاع بقیه، در پیچ 6 پشت سر خود را نگاه کرد، زارکو از او سبقت گرفت. زارکو توانست پیشتازی را حفظ کرده و خود را در رأس گروه 5 نفره پیشتاز تثبیت کند. بعد از مارکز، هم‌تیمی او دنی پدروسا قرار داشت که با فاصله نسبت به مارکز و زارکو پیش می‌رفت. موتورسواران دوکاتی نیز در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار داشتند. داوی که در رده‌ی پنجم پشت سر لورنزو قرار داشت، کل مسابقه خود را درگیر سبقت گرفتن از او بود و همیشه در این کار ناکام می‌ماند.

موتوGP والنسیا

لورنزو به‌هیچ‌عنوان به هم‌تیمی خود اجازه سبقت نمی‌داد. او در دور 13 پیغام تیمی ‘Suggested Mapping 8’ را دریافت کرد، چند دور بعد همکاران او در تابلوی اطلاعاتش عدد 1- را قراردادند اما لورنزو بازهم از دستور تیمی تبعیت نکرد. شاید می‌خواست به خاطر سال 2015 که مارکز اجازه سبقت به روسی نداد و او قهرمانی را به دست آورد، کار او را جبران کند.

موتوGP والنسیا

تا دور بیستم تغییری در جایگاه‌ها به وجود نیامد. در این دور مارکز برای چند لحظه از زارکو عبور کرد اما تازه‌کار فرانسوی به‌سرعت جایگاه خود را در پیچ بعد پس گرفت. اما مارکز که اول یا دوم شدنش تأثیری در قهرمانی او نداشت، دوباره به حملات خود ادامه داد. او در دور 23 بالاخره موفق شد در مستقیمی پیست از زارکو عبور کند. عبور او با عدم کنترل صحیح ترمز در پیچ 1 همراه بود. مارکز به طرز شگفت‌انگیزی موفق به حفظ تعادل خود شد، اما پیچ را از دست داد و از پیست خارج شد. او وقتی به پیست بازگشت پشت سر داوی در رده‌ی پنجم قرار داشت.

موتوGP والنسیا

لورنزو بعد از 12 دور نگه‌داشتن داوی پشت سر خود به‌رغم دستور تیمی، بالاخره 6 دور مانده به پایان مسابقه با از دست دادن تعادل در دور 4 به زمین خورد. اما این به معنای خوش‌شانسی داوی نبود. تنها 4 پیچ لازم بود تا تمام امیدهای این ایتالیایی، از بین برود. در پیچ 8 داوی نیز همانند هم‌تیمی خود تعادلش را از دست داد و نتوانست موتور خود را کنترل کرده و به زمین خورد. تلاش‌های او برای بازگرداندن موتور به پیست بی‌فایده بود و او مجبور به خروج و خداحافظی با قهرمانی شد. خروج هر دو موتورسوار دوکاتی، مارکز را به رده‌ی سوم رساند. در این شرایط حتی با خروج مارکز از مسابقه نیز قهرمانی از دستان او خارج نمی‌شد. مارک مارکز با پایان مسابقه در رده‌ی سوم، با اختلاف 36 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت و برای چهارمین بار در موتوجی‌پی قهرمان شد.

موتوGP والنسیا

زارکو که پیشتاز مسابقه بود در دورهای پایانی بعد از عقب رفتن مارکز، تحت فشار پدروسای باتجربه قرار داشت و در ابتدای دور آخر جایگاه اولی را به او واگذار کرد. پدروسا که از لاستیک عقب Hard و لاستیک جلوی Soft استفاده می‌کرد، نسبت به زارکو که از هر برای هر دو لاستیک از نمونه Soft استفاده می‌کرد، شرایط بهتری داشت. او  سبقت خود را کامل کرد و از زارکو فاصله گرفت و درنهایت در خانه با اختلاف 337 هزارم ثانیه پیروز شد.

موتوGP والنسیا

الکس رینز بعد از مارک مارکز و قبل از ولنتینو روسی از خط پایان گذشت. او که بهترین نتیجه‌ی خود درم موتوجی‌پی را به دست آورد. روسی نیز پنجم شد و هم‌تیمی او ماوریک وینیالز در دوازدهمین موتورسواری بود که از خط پایان گذشت. آندره ایانونه که از خط اول استارت زده بود، ششم شد و جک میلر بعد از او هفتم شد. کل کراچلو، میشله پیرو و تیتو رابات نیز هشتم تا دهم شدند.

رده امتیاز موتورسوار تیم سرعت متوسط زمان/ فاصله‌زمانی
1 25 Dani PEDROSA Repsol Honda Team 156.2 46’08.125
2 20 Johann ZARCO Monster Yamaha Tech 3 156.2 +0.337
3 16 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team 155.6 +10.861
4 13 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR 155.4 +13.567
5 11 Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP 155.4 +13.817
6 10 Andrea IANNONE Team SUZUKI ECSTAR 155.4 +14.516
7 9 Jack MILLER EG 0,0 Marc VDS 155.2 +17.087
8 8 Cal CRUTCHLOW LCR Honda 155.2 +17.230
9 7 Michele PIRRO Ducati Team 154.8 +25.942
10 6 Tito RABAT EG 0,0 Marc VDS 154.7 +27.020
11 5 Bradley SMITH Red Bull KTM Factory Racing 154.5 +30.835
12 4 Maverick VIÑALES Movistar Yamaha MotoGP 154.3 +35.012
13 3 Danilo PETRUCCI OCTO Pramac Racing 154.1 +38.076
14 2 Karel ABRAHAM Pull&Bear Aspar Team 153.9 +41.988
15 1 Hector BARBERA Reale Avintia Racing 153.6 +47.703
16   Loris BAZ Reale Avintia Racing 153.6 +47.709
17   Michael VAN DER MARK Monster Yamaha Tech 3 153.3 +52.134
    Pol ESPARGARO Red Bull KTM Factory Racing 153.6 5 Laps
    Andrea DOVIZIOSO Ducati Team 150.4 5 Laps
    Jorge LORENZO Ducati Team 156.2 6 Laps
    Sam LOWES Aprilia Racing Team Gresini 151.4 8 Laps
    Alvaro BAUTISTA Pull&Bear Aspar Team 149.7 16 Laps
    Scott REDDING OCTO Pramac Racing 151.7 26 Laps
    Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Team Gresini 151.7 27 Laps
    Mika KALLIO Red Bull KTM Factory Racing 148.0 28 Laps
 
نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز سهمیه بندی بنزین جدی است
در پی مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان و اصرار دولت بر تغییر قیمت، پیشنهاد سهمیه بندی بنزین و فروش دونرخی آن در سال آینده با تأکید رئیس مجلس، مطرح شده است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پراید و تیبا، هفته‌ی آینده تعیین تکلیف می‌شوند
زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و زمان اجرایی شدن قرارداد با شرکای خارجی سؤالاتی بود که روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از مدیرعامل سایپا پرسیده شد.
بیشتر بخوانید
اخبار روز نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی الزامی نیست
یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری تهران از عدم لزوم ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت و اعلام کرد انتقال در راهنمایی و رانندگی با کارت سبز خودرو کافی است و این کارت به‌عنوان سند رسمی خودرو شناخته می‌شود.
بیشتر بخوانید
طراحی و رندر آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده
یک طراح و هنرمند صنعتی، طرحی مفهومی با نام ابرخودروی لامبورگینی آپیس منتشر کرده که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز سرمایه‌گذاری سنگین بی‌ ام‌ و در تولید باتری و پیشرانه برقی
گروه خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرد، ۲۳۷ میلیون دلار به سرمایه‌گذاری خود در زمینه ساخت مرکز تخصصی سلول‌های باتری در مونیخ آلمان، اضافه می‌کند.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پشت فرمان بی ام و M5 در سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت
اعضای گروه اتوتاپ در یک ویدئوی دیدنی، به‌تازگی خودروی بی‌ام‌و M5 F10 تقویت شده را در بزرگ‌راه‌های آلمان مورد تست قرار داده و توانسته‌اند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.
بیشتر بخوانید