عبور از چراغ قرمز برای موتورسواران هم ممنوع است!

عبور از چراغ قرمز برای موتورسواران هم ممنوع است!

عبور از چراغ قرمز وقتی برای عابران پیاده ممنوع است، قطعا برای موتورسواران نیز ممنوع خواهد بود اما در شهر برخی از راکبان بدون توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی بطور آشکار این موضوع را رعایت نمی کنند.

گاراژ ماشینها - این مساله در حالی در شهر بطور مکرر روی می دهد که برخی راکبان موتورسیکلت ها حتی جلوی چشم پلیس نیز به این اقدام خلاف مقررات دست می زنند و به کسی هم پاسخگو نیست. به نظر می رسد خیلی از راکبان متخلف با علم به اینکه برخی چهار راه ها فاقد دوربین ثبت تخلفات است، بطور پی در پی تخلف می کنند و به هیچ قانونی نیز پایبند نیستند.
این دسته از موتورسواران حتی ساده ترین مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و همین مسائل، دامنه چالش ها، درگیری ها و همچنین آسیب ها و تلفات را در شهر افزایش می دهند.براساس آماری، در تهران 3میلیون و 500 خودرو و 3میلیون موتورسیکلت وجود دارد که اگر بخواهند اینگونه مقررات را رعایت نکنند قطعا زندگی در شهر برای مردم سخت تر خواهد شد.تصویر این مطلب کاملا نشان می دهد که موتورسیکلت ها همه چراغ های راهنمایی و رانندگی را سبز می بینند و این گونه بدون توجه به چراغ قرمز به راه خود ادامه می دهند. تصویر کاملا واضح است که دو موتورسوار بدون توجه به پلیس راهنمایی و رانندگی که در کادر بیرونی تصویر حضور دارد هیچ توجهی نمی کند چون ظاهرا جریمه ای نیز در کار نیست.
برای درک بیشتر این مطلب و تخلفات مکرر موتورسواران کافی است که چند دقیقه در یکی از چهار راه ها و میادین شهر توقف کنید، بعد خواهید دید که رفتار برخی راکبان کاملا در تناقص با مقررات راهنمایی و رانندگی است.
همین موتورسواران همواره با ورود به حریم پیاده روها، مشکلات زیادی برای کودکان و سالمندان و سایر اقشار مردم به وجود می آورند و هرگز نیز گوششان به هیچ توصیه و پندی نیز بدهکار نیست.
برخی موتورسواران وقتی با خیابان پر رفت و آمد و ترافیک روبرو می شوند وسیله خود را به سمت پیاده رو هدایت می کنند که غالبا با ناراحتی و آزار عابران پیاده همراه است.
در خیلی موارد موتورسواران در پیاده روها کودکان و کهنسالان را مصدوم و زخمی می کنند که مشکلات زیادی هم برای خود و هم عابران پیاده ایجاد می کنند.
سالانه بیش از 15 هزار نفر از سرنشینان خودروها و موتورسیکلت ها جان خود را در جاده ها از دست می دهند که اغلب آنان بخاطر رعایت نکردن بدیهی ترین اصول مقررات راهنمایی و رانندگی به این سرنوشت دچار می شوند.
راکبان موتورسیکلت ها از عوامل مهم تلفات درون شهری به شمار می روند و به گفته پلیس، عامل 38 درصد حوادث هستند. وضعیت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توسط برخی از موتورسواران به مراتب بدتر از رانندگان خودروها است که آمارهای حاصله موید آن است.در زمان حاضر پارکینگ های پلیس پر از موتورسیکلت ها است که خیلی از همین موتورسواران برای پرداخت جریمه و تحویل وسیله خود مراجعه نمی کنند زیرا مبلغ تخلفات شاید از بهای آن موتورسیکلت بیشتر باشد که برخی راکبان ترجیح می دهند موتور دیگری تهیه کنند اما به معنی این نیست که وضع رانندگی آنان بهتر شده است.
به هر حال، جدا از جریمه و مجازات موتورسواران متخلف باید این دسته از راکبان تحت آموزش مداوم قرار گیرند تا بیشتر در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تلاش کنند.
به نظر می رسد برای ساماندهی نحوه تردد موتورسواران در خیابان ها و جاده ها نیازمند وضع قوانین بازدارنده و سخت تر است تا این گروه از افراد بیشتر به قوانین و مقررات پایبند باشند.

نظرات

تبلیغات

جدیدترین پست ها

اخبار روز سهمیه بندی بنزین جدی است
در پی مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان و اصرار دولت بر تغییر قیمت، پیشنهاد سهمیه بندی بنزین و فروش دونرخی آن در سال آینده با تأکید رئیس مجلس، مطرح شده است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پراید و تیبا، هفته‌ی آینده تعیین تکلیف می‌شوند
زیان انباشته سایپا، خروج خودروهای غیر استاندارد از خطوط تولید و زمان اجرایی شدن قرارداد با شرکای خارجی سؤالاتی بود که روز گذشته در نشستی مطبوعاتی از مدیرعامل سایپا پرسیده شد.
بیشتر بخوانید
اخبار روز نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی الزامی نیست
یکی از اعضای کانون وکلای دادگستری تهران از عدم لزوم ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت و اعلام کرد انتقال در راهنمایی و رانندگی با کارت سبز خودرو کافی است و این کارت به‌عنوان سند رسمی خودرو شناخته می‌شود.
بیشتر بخوانید
طراحی و رندر آپیس؛ رندر مفهومی از لامبورگینی آینده
یک طراح و هنرمند صنعتی، طرحی مفهومی با نام ابرخودروی لامبورگینی آپیس منتشر کرده که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
اخبار روز سرمایه‌گذاری سنگین بی‌ ام‌ و در تولید باتری و پیشرانه برقی
گروه خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرد، ۲۳۷ میلیون دلار به سرمایه‌گذاری خود در زمینه ساخت مرکز تخصصی سلول‌های باتری در مونیخ آلمان، اضافه می‌کند.
بیشتر بخوانید
اخبار روز پشت فرمان بی ام و M5 در سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت
اعضای گروه اتوتاپ در یک ویدئوی دیدنی، به‌تازگی خودروی بی‌ام‌و M5 F10 تقویت شده را در بزرگ‌راه‌های آلمان مورد تست قرار داده و توانسته‌اند به سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت رسیده‌اند.
بیشتر بخوانید